18 Mayıs 2011 Çarşamba

Renault Scénic ve Grand Scénic 15th


Fransız üretici Renault, küçük MPV modelleri Scénic ve Grand Scénic'in 15th isimli özel seri modellerini tanıttı. Scénic model ailesinin 15. yaşını kutlayan bu modellerde markanın yeni turbo Diesel motoru da kullanılıyor.

16 inç çaplı jantlar, panoramik açılır tavan, karartılmış arka camlar, metalik yan ayna muhafazaları ve kapı kolları, deri kaplı direksiyon simidi ve vites topuzu, arka park sensörleri ve Carminat TomTom navigasyon sistemini standart donanımda sunan araçta Expression donanımında sunulan bütün aksesuarlar bulunuyor.

Fiyatları 25.550 Euro'dan başlayacak olan araçlarda 95, 110 ve 130 beygir güç üretebilen turbo Diesel motorlar kullanılıyor. Bu ünitelerden ilk ikisi tanıdık 1.5 litre hacimli üniteyken en güçlü olanı tamamen yeni bir motor. 1.9 litre hacimli ünite yerine piyasaya çıkan bu motor 1.6 litre hacimli.

Ülkemizde de rağbet gören bir hacimde üretilen bu güçlü motor 130 beygir gücün yanında 320 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla eşleştirilen ünite Scénic'e 195 km/s maksimum sürat ve 10.3 saniyelik 0-100 km/s süresi kazandırırken Grand Scénic için bu değerler 195 km/s ve 10.5 saniye.

3 yorum:

  1. bende renault lagunda 2.0 dCi otomatik 150 bg. araç var. çekişi özellikle rampa performansı bir harika. senin renault'un motor teknolojisi ile ilgili fikrini öğrenebilirmiyim?

    YanıtlaSil
  2. Ben de aynı motorun 175 beygir güç üretebilen versiyonunu Latitude'de kullanmıştım.

    Renault'nun Diesel motorları çok başarılı. Özellikle tüketim konusunda önde gidiyor Fransız marka ama son zamanlarda yapılan güçlendirmelerle performansta da söz sahibi olmayı kafaya koydu.

    Üstelik Diesel motorlarının başarısı otomobil bölümiyle de sınırlı değil. Ticari araçta da çok başarılı tüketim değerleri sunuyor Renault motorları.

    YanıtlaSil
  3. bizde iki adet laguna (2.0 dCi) ve bir adet koleos (2.0 dCi) var. lagunalar'a dikkat ettim audi a4 ve bmw 520 d'ye nazaran çok yakıyorlar, ama koleos lagunalardan ağır olmasına rağmen daha az yakıyor. ayarlamayla alakalı herhalde. ama performanslarından memnun olduğumu söylemeliyim. aracımı servise götürdüğümde takılıyorum. şanzumanla motoru verin kasayı kendim yaparım diye :)

    YanıtlaSil