24 Eylül 2010 Cuma

Opel GTC Paris


Opel, ilk fotoğraflarını iki hafta önce paylaştığı GTC Paris'in teknik özelliklerini de yavaş yavaş açıklamaya başladı. İç mekan fotoğrafları da basına dağıtılan araç seri üretime hazır.

Standart Astra'dan çok daha sportif bir görünüme sahip olan otomobilin büyük hava girişlerine sahip olan ön tamponu aynı zamanda LED teknolojisi kullanan sis farlarına ev sahipliği yaparken kapı kollarının alt kısmından başlayıp stop lambalarının üzerinde biten şerit 5 kapılı Astra modellerinde bulunmayan bir özellik.

Arka kısmı, yüzünden çok daha sade bir görünüm sunan otomobilin bagaj kapağının üzerindeki spoiler haricinde bagaj kapağı camının altına da bir çıkıntı eklenerek sportif duruş desteklenmiş. Alt kısmına küçük bir difüzör eklenen arka tamponun köşelerine de dörtgen egzoz çıkışları yerleştirilmiş. 4.46 metre boya sahip olan aracn jantlarıysa 21 inç çaplı.

Otomobilin iç mekanına geçildiğinde ön konsolda, GTC imzası taşıyan, deri ve alüminyum kaplı direksiyon simidi haricinde standart Astra modellerinden bir fark bulunmazken  sabit kafalıklı yarış koltukları etkileyici görünüm sunan yan destekleri haricinde ilginç bir özelliğe daha sahip. Yolcu ve sürücü tarafında değişik renklere sahip olan koltukların kafalık kısımlarında GTC Paris logosu bulunurken oturak ve sırtlık kısımlarında Richard Bach'ın Jonathan Livingston Seagull adlı romanından alınan "And the speed was pure beauty" (Ve hız saf güzellikti) cümlesi lazerle işlenmiş olarak yazılı bulunuyor. Alüminyum pedal takımına sahip olan aracın vites kolunun körüğü de deri ve kırmızı dikiş ipliğiyle süslenmiş.

Son olarak kullanacağı motor da açıklanan aracın kaputu altında yer alan 2 litre hacimli ünite turbo besleme yardımıyla 290 beygir güç üretebiliyor.

Volkswagen Amarok


Volkswagen, geçtiğimiz yıl tanıttığı pick up modeli Amarok'un iki kapılı versiyonunu da satışa sunacağını açıkladı. İki kişilik oturma kapasitesine sahip olan aracın kasa hacmi de ciddi şekilde artırılmış.

Verilen ilk bilgilere göre 3.57 metrekarelik bir yükleme alanı sunan kasanın boyu 2.205 mm ile 1.555 mm'lik uzunluk sunan dört kapılı Amarok modelinin epeyi önünde yer alıyor.

2 litre hacimli turbo Diesel motorunun 122 ve 163 beygir güç üretebilen iki seçeneği bulunan araç iki veya dört tekerlekten çekiş sistemiyle alınabiliyor.

Ferrari SA APERTA




İtalyan üretici Ferrari, araçlarının büyük bir bölümünün tasarımları altında imzası bulunan Pininfarina'nın 80. yaşını özel bir modelle kutluyor. 599 GTB Fiorano'nun üzeri açılabilen versiyonu olan SA APERTA'nın üretilecek olan 80 örneğinin tamamı satılmış.

Genel hatları 599 GTB Fiorano ile aynı olan aracın kumaş tavanı hafiflik sağlarken araca özel jantlar, alçaltılmış ön cam, koltukların arkasına eklenen iki takla barı ile mat gri renge boyanmış ön cam çerçevesi, B sütunu ve yan aynalar dikkat çeken tasarım ayrıntıları.

İç mekanında kullanılan malzemeleri ve bu malzemelerin renklerini müşterinin zevkine göre sunan Ferrari, aracın ağırlığını artırmadan burulma direncinin aynı kaldığını da açıklıyor.

Otomobilin kaputu altında görev yapan v12 motorun gücüyse 670 beygir olarak açıklandı.

Volkswagen Multivan Edition 25


Volkswagen, geçtiğimiz yıl yenilediği T5 modelinin temelleri üzerinde yükselen Multivan'ın 25. yaşını kutlamak amacıyla bu aracın sınırlı üretim bir versiyonunu 2010 IAA'da tanıttı.

Teknik özellikleri henüz açıklanmayan aracın tasarımında siyaha boyanmış tavan ve 18 inç çaplı jantların yanında koyulaştırılmış far ve stoplar, ″Edition 25″ grafikleri ve koyulaştırılmış camlar dikkat çekiyor.

Renault Twingo Miss Sixty

Fransız üretici Renault kendi evinde düzenlenecek olan 2010 Paris otomobil fuarına özel üretim bir Twingo modeliyle katılıyor. Sınırlı bir üretime sahip olacak aracın mekanik özellikleri aynı kalırken görsel yenilikler farklılık yaratıyor.

Kadınlara yönelik bir otomobil olan Twingo Miss Sixty sadece pembe ve siyah gövde renkleriyle sunuluyor. Gövdesi üzerinde bulunan grafikler haricinde aracın siyaha boyanan yan aynaları farklılık yaratıyor.

İç mekana geçildiğinde kapı kolları, gösterge çerçeveleri, koltuk kumaşları ve kumanda şalterlerinde pembe renk kullanıldığı görülen aracın deri direksiyon simidi ve vites kolunun üzerinde bulunan dikişler de aynı renk.

NOVITEC Punto Evo


Alman modifikasyon firması NOVITEC, Fiat'ın popüler hatchback modeli Punto Evo için görsel ve mekanik modifikasyon kitleri geliştirdiğini duyurdu.

Aracın görünümünü oldukça değiştiren kitin içerisinde ek tepecikler ve hava yarıklarına sahip kaput, ön tampon altında splitter, farlar için kaşlar, 17 ve 18 inç çaplı jantlar, yan etekler, bagaj kapağı üstüne spoiler, dört çıkışlı egzoz sistemi ve arka tampon altı için difüzör bulunuyor.

Otomobilin süspansiyon sistemini de elden geçiren NOVITEC, en üst seviyede sertliği ve yüksekliği ayarlanabilen bir sistem sunuyor.

Kaput altında yapılan çalışmalar sonucunda ülkemize ithal edilmeyen 135 beygir gücündeki 1.4 litre hacimli, turbo beslemeye sahip motor 160 beygir güç, 246 Nm tork üretebilir hale getirilmiş. Bu motorla donatılan aracın maksimum sürati 209 km/s'e yükselirken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 7.9 saniyeye inmiş.

Punto Evo'nun Abarth versiyonu için geliştirilen kitle güç 184 beygire yükseltilirken 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor üzerinde yapılan çalışmaların ardından 144 beygir güç, 356 Nm tork elde edilebilmiş.

PPI Razor GTR-10


Audi modelleri üzerinde yaptığı modifikasyon çalışmalarıyla ünlenen firma PPI Automotive Design, v10 Motorlu R8 temelli çalışması Razor GTR'ın sınırlı üretim modelini tanıttı.

Görünümü neredeyse tamamen değiştirilmiş olan otomobilin dev hava girişlerine sahip yeni ön tamponunun altında büyük bir splitter bulunuyor. Çamurlukları ve yan etekleri genişletilmiş olan aracın jantları önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı. Arka kısmına geçildiğinde kaputu üzerine eklenen büyük hava girişleri, kaput camının hava yarıklarına sahip olması, dev spoiler, daha büyük hava çıkışlarına sahip tampon ve büyük bir difüzör dikkat çekerken modifiye edilen egzoz sisteminin çıkışları da şekil değiştirmiş.

İç mekanı sabit kafalıklı ve yüksek yan destekli yarış koltuklarıyla yolcuları selamlarken değişik renk ve desenlerde deri ve Alcantara döşeme ile karbon fiber kaplamalar firma tarafından sunuluyor. Aracın, 10 adetlik sınırlı üretimin kaçıncı örneği olduğunu belirten plakaysa koltukların arkasına yerleştirilmiş.

Daha dengeli bir yol tutuş için süspansiyon sistemi yenilenen aracın ön aksı, kasis geçişlerinde 45 mm yükseltilebiliyor. Fren sistemi de modifiye edilen otomobilin ön aksında 380, arkadaysa 356 mm çaplı karbon seramik fren diskleri 6 pistonlu kaliperlerle eşleştirilmiş.

Motor bölümünde de ciddi modifikasyon çalışması yapılan aracın 5.2 litre hacimli v10 motoru, yeni egzoz sistemi, yenilenen kontrol ünitesi ve sportif hava filtrelerinin de yardımıyla 601 beygir güç, 565 Nm tork üretebiliyor. Modifiye edilen R-Tronic şanzımanla birlikte 0'dan 100 km/s sürate ulaşması sadece 3.2 saniye süren otomobilin maksimum sürati 335 km/s.

Eklenen parçalar haricinde kapılar ve bagaj kapağı gibi büyük elemanlarda da kullanılan karbon fiber sayesinde 250 kg hafifleyen araç, bu sayede standart modelden çok daha iyi ara hızlanma verilerine sahip.

23 Eylül 2010 Perşembe

Dodge Challenger


Dodge, efsanevi coupe modeli Challenger'ın motor seçeneklerini güncelleme kararı aldı. Rakipleri Chevrolet Camaro ve Ford Mustang karşısında şansını artıracak olan yeni üniteler tahmin edilebileecği gibi daha güçlü.

3.5 litre hacimli motorun yerine geçen 3.6 litre hacimli v6 ünite 305 beygir güç, 363 Nm torkla giriş seviyesini oluştururken R/T modelinde kullanılan 5.7 litre hacimli v8 motor artık 379 beygir güç, 555 Nm tork üretebilmekte.

Son olarak SRT modelinde kullanılan 6.1 litre hacimli motor yerini 6.4 litre hacimli bir v8'e bırakıyor. 475 beygir güç, 623 Nm tork üretebilen bu motor, 5.7 litre hacimli kardeşiyle birlikte gerekmediğinde bir silindir sırasını devre dışı bırakabilme özelliğine sahip.

Araçların donanım seviyelerinde de değişikliğe gidecek olan Dodge, 6.4 litre hacimli motorun satışına, 1.100 adetlik bir sınırlı seri olan 392 Inaugural Edition ile başlayacak.

Anderson Germany Ferrari 430 Scuderia Edition


Üretimi durdurulmuş olsa da Ferrari'nin F430 ailesi modifikasyon firmalarının gözdelerinden birisi olmaya devam ediyor. Bunun en son kanıtıysa Anderson Germany'nin güçlendirdiği 430 Scuderia modeli.

Üreticinin karbon paketiyle dış aynaları, arka tampon altı difüzörü ve motorunun üst kapakları karbon fiberden üretilmiş parçalarla değiştirilen aracın camlarıyla sinyal ve stop lambaları karartılmış. Bu kararmaya eşlik eden siyah jantların çapıysa 20 inç olarak belirlenmiş.

Aracın ses sistemini de yenileyen Anderson Germany, kokpit için değişik renkte deri ve Alcantara döşemeyle karbon fiber kaplamalar sunuyor.

Kaput altına da dokunmadan etmeyen firma, otomobilin egzoz sistemini, 24 kg daha hafif ve üç değişik ses seviyesine sahip olan bir üniteyle değiştirirken elektronik kontrol ünitesi ve hava filtreleri yenilenmiş. Bütün bu yeniliklerin ardından 4.3 litre hacimli v8 motorun gücü 575 beygire ulaşmış.

MANSORY BMW X5 M


İsviçre merkezli modifikasyon firması MANSORY, BMW'nin güncel ürün gamı üzerinde yaptığı ilk çalışmasını tanıttı. Markanın popüler SUV modeli X5 üzerinde çalışan firma hem görünüm hem de performans anlamında değişime gitmiş.

Ön çamurlukları 70, arkaları ise 80 mm genişletilen aracın büyük hava girişlerine sahip yeni tamponunun altında bir splitter ve iki deflektör bulunuyor. Motorun daha iyi soğutulabilmesi için kaput üzerine dört büyük çıkış açan MANSORY, yan etekleri de makyajlayarak güçlü görünümü pekiştirmiş.

Arka kısımda baştan tasarlanmış köşeli tampon dikkat çekerken bu tamponun köşelerine dörtgen biçimli dört egzoz çıkışı yerleştirilmiş. Çamurlukların ön ve arkasına hava kanalları yerleştiren firma arka camın üst ve alt kısmına birer spoiler eklerken arka tampon altına da bir difüzör yerleştirmiş.

23 inç çaplı jantlarla donatılan aracın makyaj gören parçalarının büyük çoğunluğu karbon fiberden üretilmiş. Süspansiyon sistemi 40 mm alçaltılan X5, bu sayede daha dengeli bir sürüşe de sahip olmuş.

İç mekana geçildiğinde özel tasarımlı sportif direksiyon simidi dikkat çekerken isteyen müşteriler deri ve Alcantara döşemelerin renk ve şekillerini kişiselleştirebiliyor. MANSORY, arzu eden müşteriler için değişik renklerde karbon fiber kaplama da sunuyor.

Kaputun altı için de bir kit hazırlayan MANSORY, çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motorun gücünü 670 beygire, torkunuysa 950 Nm'ye yükseltmiş. 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşan aracın maksimum süratiyse 300 km/s.

22 Eylül 2010 Çarşamba

Aston Martin One-77


Tanıtımı geçtiğimiz yıl yapılan süperspor Aston Martin modeli One-77'ın teknik özellikleri de yavaş yavaş kesinleşmeye başladı.

Daha önce 700 beygir güç üretebildiği açıklanan 7.3 litre hacimli v12 motoru 750 beygir güç, 750 Nm tork üretebilen aracın maksimum süratinin 350 km/s civarında olduğu belirtildi.

Ford F-150


Ford, daha önce üç adet yeni motor seçeneğini tanıtacağını belirttiği F-150 serisi pick up modellerini toplam dört üniteyle satışa sunacağını açıkladı.

Giriş modeli olan 3.7 litre hacimli motor 302 beygir güç, 376 Nm tork üretirken 2.773 kg çekme kapasitesi sunabiliyor. 5 litre hacimli v8 motor 360 beygir güç, 515 Nm tork üretebilirken 4.545 kg çekme kapasitesine sahip.

Turbo beslemeyle donatılan tek motor seçeneği 3.5 litre hacimli olan aracın bu v6 motoru 365 beygir güç, 569 Nm torkla 5.136 kg çekebilirken SVT Raptor modelinde de sunulan 6.2 litre hacimi v8 motorun da çekme kapasitesi aynı. 411 beygir güç, 588 Nm tork üretebilen bu motor, diğer modeller gibi 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunuluyor.

Range Rover Evoque


En küçük Range Rover modeli Evoque'un motor seçenekleri de su yüzüne çıktı. İlk fotoğrafları Temmuz ayında dağıtılmış olan aracın iç mekan tasarımı da artık bir sır değil.

Dış görünüş itibariyle LRX konseptini andıran aracın sportif ve oturaklı hatları iç mekanda da korunmuş. Jaguar'ın XF serisinde kullandığı çevirmeli vites düğmesine sahip olan aracın arkası boşaltılıp yatık tasarlanmış kokpiti Volvo modellerini çağrıştırıyor. Dar cam alanlarıyla oldukça fütüristik bir görünüm sunan aracın konsolunun büyük kısmı deriyle kaplanmış.

Elektronik yardımcıları arasında ABS, denge kontrol sistemi, acil durum frenleme sistemi, acil durum fren ışıkları ve viraj frenleme sistemi gibi donanımlar bulunan araçta dinamik ESP, kör nokta algılama sistemi, yokuş kalkış yardımcısı, treyler çekme yardımcısı, motor sürtünme tork kontrolü, yokuş iniş yardımcısı ve zemin niteliği algılayıcı gibi donanımlar, versiyona göre standart veya opsiyonel olarak alınabiliyor.

İlk etapta 3 güç seviyesi sunan iki motora sahip olması planlanan aracın bu motorlarının tamamı turbo beslemeye sahip. 2.2 litre hacimli turbo Diesel ünitenin 150 ve 190 beygir güç üretebilen iki versiyonu bulunurken 2 litre hacimli motor sadece 240 beygir gücündeki versiyona sahip. Aracın 0'dan 60 mil/s (96 km/s) sürate 7.1 saniyede ulaşmasını sağlayan bu motor 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla birlikte sunulurken turbo Diesel modeller hem manuel hem de otomatik şanzımanla sipariş edilebiliyor.

150 beygir güç üretebilen motor, Range Rover modelleri arasında tek olacak iki tekerlekten çekiş sistemiyle de alınabiliyor. Manuel şanzımanla birleştirildiğinde 4.9 litre/100 km gibi etkileyici bir ortalama yakıt tüketim değerine ulaşan aracın başlangıç fiyatı İngiltere pazarında 30.000 Sterlin olacak.

Peugeot EX1


2010 Paris otomobil fuarı sırasında sergilenecek olan sıradışı konsept araçlar listesine Citroën Lacoste'un ardından Peugeot da EX1 ile giriş yaptı. Arka aksı, öndekinden çok daha dar bir açıklığa sahip olan otomobil iki kişilik oturma kapasitesi sunuyor.

Tanıtımı Temmuz ayında yapılan 508 modelini andıran bir ön yüze sahip olan otomobilin güncel Peugeot modelleriyle olan benzerliği burada son buluyor. Menteşeleri arka kısımda olan kapılar koltuklarla birleşik bir yapı sergilediklerinden araca giriş ve çıkışlar oldukça kolay bir şekilde yapılabiliyor.

Stop lambaları gövde üzerindeki çıkıntı ve spoiler yüzeylerine serpiştirilen aracın ilerlemesini, toplam güçleri 340 beygiri bulan iki elektrik motoru sağlıyor. Etkileyici hızlanma verilerine sahip olması beklenen aracın her motoru bir aksa güç yolladığından otomobil dört tekerlekten çekişli.

21 Eylül 2010 Salı

Mercedes-Benz CLS Serisi


Mercedes, geçtiğimiz ay tanıttığı ikinci nesil CLS serisinin ilk etapta satışa sürülecek motor seçeneklerini açıkladı. İkisi Diesel, biriyse benzinli toplam üç motor seçeneği bulunan aracın Almanya pazarı için vergi dahil açılış fiyatları da belli oldu.

Motor seçeneklerinden en küçüğü, markanın birçok modelinde görev yapan 2.1 litre hacimli turbo Diesel ünite. 204 beygir güç üretebilen bu motorla CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY 5.1 litre/100 km gibi bir ortalama yakıt tüketimine imza atabiliyor.

Turbo Diesel motor gamında bulunan ikinci üniteyse CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY'de görev yapan 3 litre hacimli makine. 265 beygir güç üretebilen bu v6 ile aracın başlangıç fiyatı 63.427 Euro olarak açıklandı.

Şimdilik tek benzinli motor seçeneği olan 3.5 litre hacimli v6, CLS 350 BlueEFFICIENCY'nin kaputu altında 306 beygir güç üretebiliyor.

Bütün motor seçeneklerinde 7 ileri vitesli otomatik şanzımanı standart olarak sunan Mercedes CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY'nin başlangıç fiyatını 59.857 Euro olarak açıklarken CLS 350 BlueEFFICIENCY'nin fiyatı 64.617 Euro.

Bu seçeneklere, gelecek aylarda 408 beygir gücündeki CLS 500 BlueEFFICIENCY ve yaklaşık 550 beygir gücündeki CLS 63 AMG eklenecek.

Aracın piyasaya sürüldüğü günden itibaren bir yıl boyunca üretimi sürecek olan "Edition 1" isimli paketle birlikte mat gövde boyası, siyah tavan şeritleri, alüminyum pedal seti, özel deri kaplama ve Edition 1 logoları sunulurken daha sportif bir kit isteyenler AMG paketine yönelebiliyor. Bu paketlerden ilki 6.664 Euro karşılığında satılırken ikincisi için 10.115 Euro bedel isteniyor.

Volvo S60 ve V60 R-Design


Volvo, geçtiğimiz aylarda yenilediği S60 ve bu aracın station wagon versiyonu V60 için sportif R-Design paketini hazırladı. Aracın görünümünü daha hırçın yapan bu kitle birlikte sürüş de daha keskin bir hal alıyor.

Yenilenen ön tampon tasarımı çok daha sportif görünen otomobilin koyu renkli jantları 18 inç çaplı. Ön panjurda bulunan ızgarası siyaha boyanan aracın arka tamponunun alt kısmı da baştan tasarlanırken buraya bir difüzör eklenmiş.

Direksiyon sistemi ve elektronik yardımcıları daha sportif bir şekilde ayarlanan aracın 15 mm alçaltılan süspansiyon sistemi de yenilenmiş. Aracın burulma direncini artırmak için ön kuleler arasına gergi yerleştiren Volvo bagaj kapağı üzerine de spoiler eklemiş.

İç mekanında sportif tasarımlı koltuklar ve özel kumaşlar dikkat çekerken göstergeler mavi halkalarla çevrelenmiş. Deri kaplı sportif bir direksiyon simidiyle donatılan aracın pedal takımı da alüminyumdan üretilmiş.

Cadillac CTS ve CTS-V


GM'in lüks markası Cadillac, bazı CTS ve CTS-V modellerini A.B.D. pazarında geri çağırdığını duyurdu.

2009 ve 2010 model yıllarında üretilen otomobillerin toplam 20.224 adedi, belirlenen güvenlik standartlarının tamamını karşılayamadıkları gerekçesiyle servisin yolunu tuttu.

Standartların ilginç bir maddesine takılan araç, ön yolcu, emniyet kemerini takmadığı anda meydana gelebilecek kazalarda torpido gözünün, yolcunun bacak kısmında aşırı yaralanmaya sebebiyet verebilmesi nedeniyle geri çağırıldı.

Porsche 911 Speedster


Efsane geri döndü! Porsche'nin en havalı roadster serisi Speedster, dördüncü nesliyle 2010 Paris otomobil fuarının ağır topları arasında yerini aldı. Fuarda Carrera GTS ile birlikte sergilenecek olan araç, bu ailenin ilk modeli olan 356 Speedster'ın anısına sadece 356 adet üretilecek.

Ön camı 60 mm alçaltılmış olan otomobilin gövdesi de Carrera GTS'te olduğu gibi, arkadan itişli standart modellerden 44 mm daha geniş. Klasik görünümlü ve siyah renkli kollara sahip jantlar, ön tampon altında bulunan splitter, genişletilmiş yan etekler, alt kısmı yeniden tasarlanan arka tampon, siyaha boyanan model ismi, egzoz çıkışları, far çerçeveleri ve ön cam çerçevesi standart olarak sunulan aracın en önemli özelliğiyse tente kapalıyken bu düzeneğin üzerini örten çift bombeli kapak.

İki kişilik oturma kapasitesi sunan aracın ön konsolunda bir değişim yaşanmazken bu otomobil için özel olarak yaratılan mavi gövde rengi iç mekanda da kendisini belli ediyor. Aracın ikinci renk seçeneğiyse beyaz.

Süspansiyon sistemi standart Carrera modellerinde olduğundan daha sert bir hal alan araçta karbon seramik fren diskleri ve 7 ileri vitesli, çift debriyajlı, yarı otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor.

Daha önce 911 Sport Classic ve Carrera GTS'in kaputları altında bulunan 3.8 litre hacimli motor 408 beygir gücü arka tekerleklere iletiyor ve 100 km mesafede ortalama 10.3 litre benzin tüketiyor.

Daha çok koleksiyoncuların ilgi göstermesi beklenen otomobilin Almanya pazarında, vergi dahil satış fiyatıysa 201.682 Euro.

Chevrolet Cruze EV


Başarılı satış rakamlarına ulaşan Chevrolet modeli Cruze'un motor seçenekleri genişlemeye devam ediyor. 1.6 litre hacimli benzinli motoru yenilenen otomobilin elektrik motorlu versiyonu da test aşamasında.

Güney Kore'de deneme amaçlı filo sürüşleri için üretilen otomobile dışarıdan bakıldığında diğer versiyonlarla arasında görsel bir fark olmadığı görülüyor.

201 beygir güç üretebilen bir elektrik motoruna sahip olan aracın 0'dan 100 km/s sürate çıkma süresi 8.2 saniye olarak açıklanırken maksimum sürati 165 km/s. LG tarafından üretilen ve 31 kWh kapasiteli pilleriyle 160 km menzile ulaşabilen otomobil 220 Voltluk bir prizden 8 saatte şarj edilebiliyor.

20 Eylül 2010 Pazartesi

Audi A1 1.4 TFSI


2010 Paris otomobil fuarı sırasında A1 modelinin en güçlü versiyonu S1'i tanıtması beklenen Audi, bu modeli, standart model gamının bir parçasıymış gibi adlandırarak tanıttı. Bu sayede S gamında bulunan araçların tamamı dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olarak kalırken önden çekişli yeni araçta elektronik diferansiyel kilidi bulunuyor.

Görünüm olarak A1'in S-Line paketiyle donatılmış versiyonlarıyla arasında büyük bir fark bulunmayan otomobil daha sportif tasarımlı ön ve arka tamponları, 17 inç çaplı jantları ve çift çıkışlı egzoz sistemi gibi aksesuarlarla standart modellerden ayrılırken bagaj kapağının üst kısmında bulunan büyük spoiler, yenilenen süspansiyon sistemiyle birlikte yol tutuşu iyileştiriyor. Fren sistemi de modifiye edilen aracın ön aksında 288 mm çaplı diskler görev yapıyor.

Aracın, Volkswagen Polo GTI ve Škoda Fabia vRS'te de görev yapan 1.4 litre hacimli, turbo ve kompresör beslemeli motoru 185 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 6.9 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 227 km/s. Ortalama yakıt tüketimi 5.9 litre/100 km olarak açıklanan aracın CO2 salınım değeriyse 139 gram/km.

Aracın Avrupa pazarı için başlangıç fiyatıysa 24.250 Euro.

Lotus Elite


2010 Paris otomobil fuarının en büyük sürprizlerinden birisi de İngiliz üretici Lotus'tan geliyor. 60'lı yıllarda üretilen Elite modelinin ismini taşıyan süperspor otomobil konseptiyle fuarda boy göserecek olan üretici bu aracın seri üretimine 2014 yılında geçmeyi planlıyor.

Keskin hatlardan oluşan etkileyici bir tasarıma sahip olan otomobilin motor kaputunun yanlarına bulunan hava çıkışları, üst kısmı camdan üretilen açılabilir tavanı, test üçgen şekilli egzoz çıkışları, büyük difüzörü ve yerlerinde kameralar bulunan yan aynaları dikkat çeken detaylar arasında.

Opsiyonel olarak hibrit motor ve kinetik enerji geri kazanım sistemi (KERS) ile donatılabileceği açıklanan 2+2 oturma düzenli cabriolet 4.6 metre boya, 1.9 metre ene ve 1.32 metre yüksekliğe sahip.

İlk motor seçeneği 5 litre hacimli bir v8 olan aracın bu motoru 8.500 d/d çevirebiliyor. 620 beygir güç, 720 Nm tork üretebilen bu motor sayesinde araç 315 km/s maksimum sürate ulaşabiliyor. Hibrit üniteye sahip olup olmamasına göre 0'dan 100 km/s sürate çıkış süresi 3.5 veya 3.7 saniye olabilen otomobil 1.650 kg ağırlığında.

Arkadan itişli bir otomobil olan Elite'in 2014 yılında, 115.000 Sterlin seviyesinden başlayan fiyatlarla satışa sunulması bekleniyor.