24 Nisan 2010 Cumartesi

Citroën DS High Rider




Fransız üretici Citroën, 2010 Cenevre otomobil fuarında sergilediği DS High Rider konseptinin iç mekanını 2010 Pekin otomobil fuarında gözler önüne serdi.

Son sönemde dikkat çeken diğer Citroën konseptlerinin fütüristik tasarımlı iç mekanlarının aksine DS High Rider'da seri üretim modellerin izleri görülüyor. Orta konsolun tamamı ailenin diğer araçlarından alınırken gösterge tablosu ve direksiyon simidinde DS3 modelinin izlerini görmek mümkün.

Otomobilin dış rengiyle uyumlu olan deri döşemeleri, krom kaplamalar ve deri kaplı konsolla bir bütünlük içerisinde şekillendirilmiş. Ön yolcu koltuğu önünde kalan deri kaplanmış konsolun üst kısmında bulunan "DS" logoları ön koltuk kafalıklarının altında bulunan kromajlı "DS" logolarıyla uyumlu görünümüyle dikkat çekiyor.

Alfa Romeo TZ3 Corsa



2010 Concorso d'Eleganza Villa d'Este organizasyonu sırasında tanıtılmasına az bir süre kalan Alfa Romeo TZ3 Corsa'nın iki fotoğrafı daha yayınlandı.

Arka kısmında bulunan büyük kambur ve bagaj kapağının altında bulunan ek camla dikkat çekici bir arka kısma sahip. Hem bu kısmın görünümü hem de alçak ön yapısı Alfa Romeo TZ ve TZ2'den alınan otomobil 8C Competizione temelli.

Hyundai Verna




Hyundai, Avrupa kıtasında Accent adıyla sattığı kompakt sedan modelini yeniledi. 2010 Pekin otomobil fuarı sırasında tanıtılan yeni Verna, daha önce çekilen casus fotoğraflarda da görüldüğü gibi küçük bir Sonata'yı andırıyor.

Şu anda ülkemizde de üretilmekte olan Accent modelinden çok daha heybetli görünen yeni modelin iç mekanı, hem ailenin diğer yeni modelleri hem de eski Accent'ten izler taşıyor.

Boyu 4.340 mm'ye ulaşan otomobilin genişliği 1.700 mm, yüksekliğiyse 1.460 mm olarak açıklandı.
Artık daha büyük bir otomobil olan Verna'nın aks mesafesi de 2.570 mm.

İlk aşamada iki adet benzinli motor seçeneğiyle piyasaya çıkacak olan otomobilin 1.4 litre hacimli motoru 107 beygir güç, 135 Nm tork üretebilirken 1.6 litre hacimli ünite 123 beygir güç, 155 Nm tork üretebiliyor. Küçük motor 5 ileri vitesli manuel veya 4 ileri vitesli otomatik şanzıman seçenekleriyle sunulurken büyük motor sadece otomatik şanzımanla sunulmakta.

1.4 litre hacimli motorun ortalama yakıt tüketimi manuel şanzımanla 5.7 litre/100 km olarak açıklanırken otomatik şanzımanlı model 6.2 litre/100 km'lik tüketim değerine imza atıyor. 1.6 litre hacimli motorun ortalama tüketimiyse henüz açıklanmadı.

Mercedes-Benz E Serisi L



Çin pazarında oldukça popüler olan uzun aks mesafeli otomobiller üreticileri bu tip araçlar üretmeye itiyor. Standart modellerinden daha uzun olan bu otomobiller arka kısımda oturan yolculara daha fazla yaşam alanı sunarak tam bir makam aracı özelliğine bürünüyorlar.

Bu pazardan daha fazla pay almak isteyen Mercedes de S serisi modellerinin uzun aks mesafeli versiyonlarının yanında E serisi için de aynı opsiyonu sunmaya başladı. Çin pazarına özel olan bu otomobil Mercedes ve BAIC (Beijing Automotive Industry Holding Company) ortaklığı tarafından bu ülkede üretilecek.

İlk olarak E 300 L ve E 260 CGI L versiyonlarının tanıtımı yapılan otomobil standart E serisi modellerinden 140 mm daha uzun. Aks mesafesi 3.014 mm'ye ulaşan otomobilin boyu da 5.008 mm.

Dış görünüşünde dikkat çeken tek farklılık arka kapıların daha uzun olmasıyken iç mekanda da artan diz mesafesi en büyük değişikliği oluşturuyor.

MG ZERO




Ford'un Start konsepti, 2010 Pekin otomobil fuarında görülebilecek tek kompakt hatchback konsepti değil. Çin merkezli SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation) tarafından yönetilen MG de fuarda kendi konsptini sergiliyor.

Ford'un konsept otomobilinin aksine oldukça köşeli çizgilere sahip olan otomobil 5 kapıya sahip. Ön tampon ve panjurunda bulunan LED aydınlatma grubuyla dikkat çeken aracın büyük jantları sportif bir görünüm sunarken arka kısımda bagaj kapağı üzerindeki camın büyük boyutları geri görüşü oldukça iyileştiriyor.

Arka tamponun ortasına yerleştirilen egzoz çıkışı ve yanlarında bulunan LED aydınlatmalar, arkada bulunan MG logosunun altına yerleştirilmiş ekranla bir bütünlük sağlamış.

İç mekanı da fütüristik tasarımdan payına düşeni alan aracın vites modu ortada bulunan düğmelerden yapılırken viteslerin değişimi için direksiyon simidinin yanlarında bulunan kulakçıklar kullanılmakta. Ambiyans ışıklarıyla donatılmış iç mekanı dokunmatik ekranlarla donatılmış olan otomobilin bu sıradışı tasarımı İngiltere'de bulunan tasarım bürosu tarafından yapılmış.

23 Nisan 2010 Cuma

BMW Concept Gran Coupé



Mercedes'in CLS serisine BMW'nin cevabı sonunda geldi. 2010 Pekin otomobil fuarında tanıtılan Concept Gran Coupé büyük ihtimalle 6 serisi Gran Coupé adıyla seri üretime alınacak.

Dört kapılı coupé tarzını benimseyen otomobilin kapı camlarında çerçeve bulunmazken yüksekliği 5 serisi ve 7 serisi modellerininkinden yaklaşık 10 cm daha az. Bu sayede olduğundan geniş görünen aracın yeni tasarım tamponu, küçük farları, büyük jantları ve ince yapılı stop lambaları da sportif görünümü pekiştiriyor.

Ön tamponda bulunan LED teknolojili farlar son zamanlarda oldukça popüler olan bir donanımken ön çamurluk arkasında kalan hava yarığı 6 serisi ve M5 gibi modellerden tanıdık.

Motor ve yürüyen aksamıyla ilgili bir bilgi verilmeyen otomobilin daha kapsamlı tanıtımı Mayıs ayında yapılacak.

Ford Start Concept




Ford, 2010 Pekin otomobil fuarında kompakt bir hatchback konsepti olan Start'ı tanıttı. Yuvarlak hatlı gövde tasarımıyla dikkat çeken otomobilde EcoBoost motor ailesinin en küçük üyesi kullanılmış.

Genel hatları bir yumurtayı andıran otomobilin ince yapılı far ve stopları etkileyici bir görünüm sunarken araçtan bir Fiat 500 havası alınmıyor değil.

İç mekanında LCD ekranlar dikkat çekerken kumanda komutları sesli olarak veya bu ekranlar üzerinden verilebiliyor.

Otomobilin sahip olduğu 1 litre hacimli motor üç silindire ve bir turbo beslemeye sahip. Kilometre başına yapılan CO2 salınım değerlerinin 100 gramın altında olacağı belirtilen motorun performansı hakkındaysa bilgi henüz verilmiyor.

Lamborghini Murciélago LP670-4 Superveloce China Limited Edition



Çin, çoğu üretici için olduğu gibi Lamborghini için de önemli bir pazar. 2009 yılında, bu ülkede 80 adet yeni araç satarak bu konuda %11'lik bir artış yakalayan marka, memnuniyetini Çin'e özel bir Murciélago LP670-4 Superveloce modeliyle gösteriyor.

Sadece 10 örneği üretilecek olan otomobilin gövdesinde koyu füme renk üzerine çift siyah ve tek turuncu çizgi kullanılmış. Kaliperler ve "SV" logolarında da turuncu tercih edilirken iç mekanda da bu rengin kullanımı sürmüş.


Karbon fiber, deri ve Alcantara'nın kullanımıyla oldukça sportif görünen kokpitte birleştirici dikişlerin iplikleri turuncu renkli seçilirken aynı renk, şanzıman düğmeleri ve vites seçim kulakçıklarında da kullanılmış. Araçlarla birlikte sunulan plakada otomobillerin seride üretilen kaçıncı araç olduklarının yanında sahiplerinin ismi de yazılacak.

Motor ve yürüyen aksamında bir değişiklik yapılmayan otomobilin 6.5 litre hacimli v12 motoru 670 beygir güç üretiyor. LP640-4 modelinden 100 kg daha hafif olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 342 km/s'i buluyor. Opsiyonel olarak sunulan büyük arka spoiler bu sürati 337 km/s'e düşürüyor.

Maybach




Mercedes'in bir alt markası olan Maybach'ın zor günler geçirdiği bir gerçek. 2009 yılında sadece 200 araç satabilen üretici model gamını makyajlayarak bu gidişe bir dur demek istiyor.

Her ne kadar Maybach için önemli bir makyaj operasyonu olsa da otomobilleri eski versiyonlarından ayırabilmek oldukça güç. Kaputta kullanılan daha keskin çizgiler LED gündüz farlarına sahip ön tamponda da karşımıza çıkıyor. Ön panjurda yapılan makyaj, bu kısmı uzakdoğu otomobillerine benzetirken yan aynalar Mercedes'in binek otomobil ailesinden alınmış. 57 ve 62 modellerinde 19 inç çaplı jantlar standart olarak sunulurken 57 S ve 62 S modellerinde yeni tasarımlı 20 inç çaplı jantlar sunuluyor. Bütün modellerde "Bahamas" adlı yeni mavi gövde rengi seçeneği sunuluyor.

Geriye doğru yatırılabilen arka koltuklar artık kısa aks mesafesine sahip 57 ve 57 S modellerinde de sunulurken opsiyon listesine, 9.5 inç büyüklüğündeki ekranlara ek olarak merkezi konumlu 19 inç büyüklüğünde LCD ekran eklenmiş. Döşeme seçenekleri elden geçirilen otomobilde koltukların üst kısımlarında bulunan "MAYBACH MANUFAKTUR" yazısı 925 ayar gümüşten üretilmiş. Değişik renklere sahip karbon fiber kaplamalar opsiyonlar arasına eklenirken kablosuz internet modemi de donanımlar arasında yerini alıyor.

Aracın motor kaputunun altında da yenilikler var. 57 S ve 62 S modellerinde kullanılan çift turbo beslemeli v12 motorlar artık 630 beygir güç üretirken ortalama tüketim değerleri 16.4 litre/100 km'den 15.8 litre/100 km'ye düşmüş. 57 ve 62 modellerinin 550 beygir seviyesindeki gücü değişmezken tüketim değerleri 15.9 litre/100 km seviyesinden 15 litre/100 km'ye inmiş.

Subaru Impreza WRX ve WRX STI Prodrive Performance Pack


İngiltere'de bir Subaru Impreza WRX veya WRX STI almak artık çok daha avantajlı. Japon üretici bu ülkede sattığı versiyonlarının fiyatını 95 Sterlin aşağıya çekerken yaklaşık 3.200 Sterlin değerindeki Prodrive Performance Pack'i standart donanımda sunuyor.

Motorun elektronik kontrol ünitesi yeniden programlanan araçlar yeni bir egzoz sistemi ve 18 inç çaplı jantlarla donatılmışlar.

Modifikasyon sonrasında Impreza WRX'in 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 6.5 saniyeden 5.9 saniyeye inerken WRX STI'ın 5.2 saniyelik süresi 4.8 saniyeye inmiş.

Delahaye USA Bella Figura Bugnotti Coupé


A.B.D. merkezli replika araç üreticisi Delahaye USA, 2010 Pebble Beach Concurs d'Elegance sırasında Bugatti'nin Type 57 modeline göndermeler yapan modelini sergileyecek.

Henüz performans verileri yayınlanmamış olan aracın 250.000 Dolar civarında bir fiyat etiketi olması planlanıyor.

BMW X5 ve X6 Performance




BMW, X5 ve X6 için tanıttığı performans paketlerine bir yenisini ekledi. Daha önce 3, 1 ve Z4 serileri için tanıtılan Performance donanımları artık X5 ve X6 için de sunuluyor.

Alt kısımlarına eklemeler yapılmış tamponlar, yan basamaklar, 21 inç çaplı jantlar ve birkaç tane ekstra spoiler gibi donanımları kapsayan pekette istenirse X5 M ve X6 M'de kullanılan sis farsız yeni tamponlar da ısmarlanabiliyor.

Benzinli modeller xDrive35i ve xDrive50i için güç paketleri sunan BMW, xDrive35i modelinde kullanılan çift turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motorun gücünü 326 beygire, torkunuysa 450 Nm'ye çıkartmış. 0'dan 100 km/s sürate 6.5 saniyede ulaşabilen bu modelin 80-120 km/s ara hızlanması yarım saniye daha çabuk gerçekleşiyor.

Modifiye edilen ikinci model olan xDrive50i'de sunulan çift turbo beslemeli v8 motor 4.4 litre hacimli. 448 beygir güç, 650 Nm tork üreten ünite, aracı 0'dan 100 km/s sürate 5.2 saniyede ulaştırabilirken 80-120 km/s ara hızlanma süresini de yarım saniye aşağıya çekiyor.

22 Nisan 2010 Perşembe

Fiat Uno Way



Yeni nesil Uno modelini Brezilya'da tanıtan Fiat, aynı aracın eğlence odaklı ve hafif arazi şartlarına karşı dayanıklı olacak şekilde tasarlanmış Way adlı versiyonunu da tanıttı.

Alt kısımlarında metal korumalar bulunan siyah renkli ön ve arka tamponları, siyah korumalı çamurlukları ve yine siyah renkli, genişletilmiş yan koruma çıtaları aracın standart Uno modellerinden farklı yönleri olarak dikkat çekiyor. Tavanına port bagaj çıtaları eklenen otomobilin farları da, siyah renkli ön panjuruna uyum sağlaması için karartılmış.

Yapısı itibariyle, yine Brezilya'da üretilecek olan Citroën AirCross'u andıran Uno Way'in motor seçenekleriyse önümüzdeki günlerde tanıtılacak.

Fiat Uno



Bir süredir ortalıkta hakkında dedikodular dolanan küçük Fiat modeli Uno'nun ilk resmi fotoğrafları basına dağıtıldı.

Tanıtımı Brezilya'da yapılan Uno'nun üretimi de bu ülkede yapılacak. Avrupa pazarları için Sırbistan'da üretilmesi planlanan otomobilin motor seçenekleriyse önümüzdeki günlerde belli olacak.

B&B Volkswagen Transporter


Alman modifikasyon firması B&B Automobiltechnik, 2009 yılının sonbahar aylarında makyajlanan Volkswagen Transporter için geliştirdiği performans kitini tanıttı.

Gövdesi üzerinde bir değişiklik yapılmamış olan araç için 18, 19 ve 20 inç çaplı jant seçenekleri sunulurken egzoz sistemi de yenilenmiş. Modifiye edilen süspansiyon sistemi aracı 40 mm alçaltırken fren sisteminde 4 ve 6 pistonlu kaliper seçenekleri sunuluyor.

Çift turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli Diesel motor için iki etaplı bir modifikasyon sunan B&B, ilk etapta motordan 210 beygir güç, 450 Nm tork alabilmeyi başarmış. İkinci etap sonunda 225 beygir güç, 480 Nm tork verileri elde edilirken aracın maksimum sürati 203 km/s'e ulaşmış. Hızlanma verilerinde de ciddi iyileşmeler kaydedilen araç 0'dan 100 km/s sürate 9.8 saniyede ulaşabiliyor.

RENNTECH SL65 AMG Black Series



A.B.D. merkezli modifikasyon şirketi RENNTECH, Mercedes SL65 AMG Black Series için geliştirdiği performans kitini tanıttı. Geçtiğimiz haftalarda fotoğrafları basına sızan BRABUS VANISH'in aksine görsel modifikasyonu bulunmayan kit, yine bu aracın aksine bütün SL65 AMG Black Series müşterileri tarafından ısmarlanabilecek.

Yapılan modifikasyon çalışmaları sonucunda çift turbo beslemeye sahip 6 litre hacimli v12 motoru 805 beygir güç, 1.356 Nm tork üretebilen otomobilin şanzıman ve diferansiyeli de opsiyonel olarak yenilenebiliyor.

Performans kitinin başlangıç fiyatıysa 16.390 Dolar olarak açıklandı.

SMS 302 Mustang



Steve Saleen tarafından kurulan SMS Supercars yeni nesil Ford Mustang GT temelleri üzerine geliştirdiği modeli 302 Mustang'i tanıttı.

İddialı bir gövde kitiyle donatılan aracın ön tamponu baştan tasarlanırken alt kısmına eklenen splitter unutulmamış. Far optikleri makyajlanan aracın ön panjuru yenilenirken motor kaputu üzerinde ek hava yarıkları açılmış. Yan kısımda "302" ve "SMS" logoları dikkat çekerken yenilenen yan eteklerin arka kısımlarına hava delikleri açılmış.

Baştan tasarlanan arka tamponun altında bir difüzör bulunurken yan kısımlarına da hava yarıkları eklenmiş. Arkadan bakıldığında rahatça görülebilen "SMS" yazısı tamponun ortasına yerleştirilirken egzoz sisteminin dörtgen şekilli çift çıkışı yere dik olarak yerleştirilmiş. Arka kısımda dikkat çeken bir başka yenilik olarak bagaj kapağı üzerinde bulunan spoiler gösterilebilir.

İç mekan tasarımında fazla oynama yapılmayan 302 Mustang'in çift renkli deri döşemeleri Alcantara ile birleştirilerek seçkin bir görünüm elde edilmiş. Yeni bir ses sistemiyle donatılan araçta kullanılan yeni gösterge paneli de dikkat çekici bir ayrıntı.

Otomobilde kullanılan 20 inç çaplı jantların içerisinde bulunan fren sistemi modifiye edilirken süspansiyon sistemi de tamamen yenilenmiş.

Görünümünde bu kadar değişiklik yapılan aracın motoru da ellenmeden geçilmemiş. SMS 302 4V adlı modelde kullanılan 5 litre hacimli v8 motorun silindir kapağı, piston başına 4 supap sunacak şekilde modifiye edilirken egzoz sistemi ve hava filtreleri yenilenmiş. Bu geliştirme çalışmaları sonucunda 440 beygir güç, 544 Nm tork üretebilir hale gelen motor aracı 0'dan 60 mil/s (96 km/s) sürate 4.5 saniyede ulaştırabiliyor.

SMS 302SC adı verilen modeldeyse 5 litre hacimli motora bir kompresör besleme eklenmiş. 535 beygir güç, 612 Nm tork üretebilen motor aracı 0'dan 60 mil/s (96 km/s) sürate 4.3 saniyede ulaştırabiliyor. Her iki motor seçeneği de 6 ileri vitesli manuel veya otomatik şanzıman seçenekleriyle ısmarlanabiliyor.

Piecha SLK R171 Performance RS




Alman modifikasyon firması Piecha Design, Mercedes SLK için hazırladığı gövde kitini tanıttı.

Alt kısmına bir splitter, yanlarına hava yarıkları ve üst kısmına LED gündüz farları eklenen ön tampon (1.590 Euro) arka kısmında hava yarıkları bulunan yan eteklerle (Her biri 450 Euro) uyumlu bir tasarıma sahip. Yan eteklerin altına, yeri aydınlatan LED ampulleri de ekleyebilen (298 Euro) Piecha Design yan aynaların şeklini SLR modelinde bulunanlara benzetmiş (690 Euro).

19 (2.700 Euro) ve 20 (2.900) inç çaplı jant seçeneklerine sahip olan aracın arka tamponu da yeniden tasarlanırken (1.355 Euro) bagaj kapağı üzerine küçük bir spoiler eklenmiş (255 Euro). Dört çıkışlı egzoz sistemiyle (1.190 - 1.285 Euro) donatılan aracın tavanı açıkken içeride daha az türbülans oluşması için camdan üretilen bir deflektör (398 Euro) sunulurken tavanı 60 km/s sürate kadar açıp kapamayı sağlayan bir sistem de donanıma eklenmiş.

Volkswagen Phaeton




Alman üretici Volkswagen amiral gemisi Phaeton'u makyajladı. 2010 Pekin otomobil fuarında sergilenecek olan otomobil sonbahar aylarında Avrupa'da piyasaya çıkacak.

Ailenin diğer modellerinden tanıdığımız daha köşeli bir yüzle donatılan otomobilin aksesuarları arasına son zamanların popüler donanımı LED gündüz farları eklenmiş. Daha fazla krom kullanılan ön tamponunda bulunan küçük sis farları dikkat çekerken ön ızgara biraz daha genişlemiş. Jant seçenekleri yenilenen aracın arka kısmında da LED teknolojisi kullanan stop lambaları dikkat çekiyor.

İç mekanda yapılan değişiklikler de dışarıda olduğu gibi çok dikkat çekici değil. Direksiyon simidi yeniden tasarlanan otomobilin orta konsolunda sunulan navigasyon sistemi ve havalandırma kumandaları Volkswagen'in bu ekipmanlarda kullandığı yeni tasarım dilini yansıtıyor.

5.06 metre boya sahip olan Phaeton'un uzun aks mesafeli versiyonu 12 cm daha uzun. İster üç ister iki kişilik arka koltuklarla alınabilen otomobil iki arka koltukla alındığında bu koltuklar ısıtmalı, soğutmalı, masaj fonksiyonlu ve 18 yönde elektrik ayarlı olarak sunuluyor.

Phaeton'un yeni donanımları arasına Google Maps kullanabilen navigasyon sistemi eklenirken ışık şiddetini yol şartlarına göre ayarlayan farlar, kör nokta uyarı sistemi ve yol işaretlerini okuma sistemi de aksesuarlar arasına eklenmiş. Bunlar haricinde radarlı hız sabitleme sistemi ve dört alanlı tam otomatik klimayla donatılan aracın opsiyonel eğlence sistemi, telefon ve Bluetooth entegre edilmiş, CD ve MP3 çalabilen, DVD oynatabilen, arka koltuklar için iki adet LCD ekran sunan, 30 GB sabit diske sahip, 1.000 Watt kapasiteli ve 12 hoparlörlü bir ünite.

Motor seçeneklerinde büyük bir değişiklik olmayan otomobil halen dört seçenekle sunulmakta. Benzinli motorların ilki, 3.2 litre hacimli motorun yerine piyasaya çıkan 3.6 litre hacimli v6 ünite. 280 beygir güç üretebilen motorun ardından 4.2 litre hacimli v8 gelmekte. 335 beygir güç üretebilen bu v8'in ardındansa en güçlü motor olan 6 litre hacimli w12, 450 beygir gücüyle geliyor. En popüler Phaeton motoru olan 3 litre hacimli turbo Diesel üniteyse 240 beygir gücünde. 100 km mesafede ortalama 8.5 litre mazot yakan bu motor aracı 237 km/s maksimum sürate ulaştırırken aynı araç 0-100 km/s deparını 8.6 saniyede tamamlayabiliyor.

BMW X5 M


İlginç bir geri çağırma haberi de BMW'nin A.B.D. ayağından geldi. Firma, bu ülkede sattığı X5 M modellerini geri çağırdığını açıkladı. Geri çağırmanın nedeniyse oldukça ilginç: eksik kablolar!

A.B.D.'de bir zorunluluk olan ve farlarla birlikte yanan yan uyarı lambaları araçların ön tamponunda rahatlıkla görülebiliyor. Sorunsa bu lambalara giden bir elektrik tesisatının olmaması. Şimdiye kadar A.B.D.'de satılmış olan ve henüz sayıları tam olarak bilinmeyen X5 M modellerinin tamamı bu geri çağırmadan etkilenmiş durumda.

21 Nisan 2010 Çarşamba

Volvo C30 Polestar Performance Concept


Volvo'yu İsveç binek araçlar şampiyonasında (Swedish Touring Car Championship-STCC) temsil eden C30'u hazırlayan Polestar Performance, pistlerde kazandığı tecrübeyi yollara aktarıyor.

STCC'de yarışan C30'u temel alan bu aracın görünümü de pistlerdeki kardeşininkine benziyor. Bir splitter ve iki deflektörle donatılan ön tamponunun yanından çamurlukların üzerine kadar uzayan eklemeler aracın genişliğini artırırken 19 inç çaplı siyah jantlar oldukça şık bir görünümün yanında iyileştirilmiş yol tutuşu sunuyor. Yan etekleri de genişleyen otomobilin bagaj kapağının üzerinde daha büyük bir spoiler kullanılmış.

Süspansiyon sistemi hem alçaltılan hem de sertleştirilen otomobilin fren sistemi de modifiye edilmiş. Ön aksta görev yapan 380 mm çaplı disklere 6 pistonlu kaliperler eşlik ederken arka tarafta 330 mm çaplı diskler 4 pistonlu kaliperlerle eşleştirilmiş.

Dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılan otomobilde yarış koltukları ve bunlara uygun dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri bulunuyor. Direksiyon sisteminin keskinliği artırılırken simidin tur sayısı da düşürülmüş.

Turbo beslemeye sahip 2.5 litre hacimli motorunda da ciddi modifikasyon çalışmaları yapılan otomobil 405 beygir güç, 510 Nm tork üretebilmekte.

PPI ICE GT




2010 Top Marques Monaco katılımcılarından birisi olan PPI Automotive Design, sadece 5 örneğini üreteceğini açıkladığı PPI ICE GT modelini tanıttı.

2007 yılında tanıtılan ICE gövde kitinin biraz daha geliştirilmiş bir versiyonuna sahip olan aracın mat mavi gövde rengi aynı kalırken jant seçenekleri yenilenmiş.

Önden bakıldığında dikkatleri üzerine çeken yeni tasarım tamponun alt kısmında bir splitter bulunmakta. Buranın hemen üzerine dört adet sis farı ekleyen PPI daha yukarıya da LED gündüz farları yerleştirmiş. Ana farların üzerindeki kaşlar siyah renkli seçilirken tampon üzerindeki deflektörler de aynı renge boyanmış. Yenilenen motor kaputu üzerine eklenen çift şerit gözden kaçmazken motorun daha rahat soğutulabilmesi için bu bölüme ek hava yarıkları eklenmiş.

Geniş gövde kiti sayesinde standart bir Audi Q7'den 11 mm daha geniş olan aracın jant seçenekleri 22 ve 23 inç çaplı. Bu jantların iç kısımlarında görev yapan fren sisteminde kullanılan karbon-seramik disklerin çapları önde 405, arkadaysa 380 mm.

Arka kısımda da baştan tasarlanmış tampon dikkat çekici bir görünüm sunmakta. Dört adet egzoz çıkışına ev sahipliği yapan tamponun ortasında bir difüzör, yanlarındaysa hava çıkışları bulunuyor. Bagaj kapağının üzerine bir spoiler eklenen aracın stoplarıyla arka tamponu arasında kalan alan siyah renkli.

İç mekanı da oldukça lüks döşenmiş olan ICE GT'nin bu kısmında siyah, beyaz ve mavi renkler dikkat çekiyor. Mavi deri döşemelerin üzerinde PPI logoları görülürken direksiyon simidi ve tavanda kullanılan nubuk seçkin bir hava yaratıyor.

ICE GT için sunulan motor seçeneklerinin özellikleri de etkileyici. 4.2 litre hacimli benzinli v8 motor turbo besleme yardımıyla 600 beygir güç, 850 Nm tork üretebilirken 6 litre hacimli v12 turbo Diesel motorun tork değeri 1.000'den 1.300 Nm'ye ulaşmış. TDI motorlu versiyon 0'dan 100 km/s sürate 5.3 saniyede ulaşırken benzinli model aynı sürate ulaşmak için 5.4 saniyeye gereksinim duyuyor.

Fiyatı, donanım ve motor seçeneğine göre Avrupa'da 200.000 ila 275.000 Euro arasında değişecek olan aracın gövde kiti, kullanılmış bir Audi Q7'ye sonradan da uygulanabiliyor.

Toyota


Önceden de tahmin ettiğimiz gibi Lexus GX460'ın geri çağırma operasyonunun kapsamı genişletildi. Geçtiğimiz günlerde Kuzey Amerika pazarında satılan örnekleri geri çağırılan aracın Toyota markasıyla üretilen modelleri global çapta geri çağırılıyor.

Satıldığı ülkeye göre Lexus GX460, Toyota Land Cruiser 150 veya Toyota Land Cruiser Prado olarak bilinen aracın elektronik stabilite kontrolü VSC'nin yazılım güncellemesi yapıldıktan sonra tekrardan güvenli hale gelecek.

Hatırlayacağınız gibi Consumer Reports, Lexus GX460 için A.B.D. pazarına "Satın almayın" uyarısı yapmıştı. Uyarının nedeni geç devreye giren VSC nedeniyle uç durumlarda aracın takla atma riskinin bulunması olarak açıklanmıştı.

Bu eklemeyle birlikte geri çağırılan araç sayısı da 34.000'e ulaşmış oldu.