3 Nisan 2010 Cumartesi

Nissan


Geri çağırma operasyonları devam ediyor. Bu sefer sırada Nissan ve arazi araçları var.

A.B.D.'de üretilip yine bu pazarda satılan toplam 4.038 aracı kapsadığı belirtilen operasyonda 22 Şubat - 13 Mart 2010 tarihleri arasında üretilen Frontier, Pathfinder ve Xterra modelleri geri çağırılıyor.

Araçlarda karşılaşılan sorunsa ön yolcu havayastığının ve/veya direksiyon simidinin bağlantıları yapılırken sıkılan parçalarda yeterli torkun uygulanmaması. Hava yastığının zamansız açılması veya kaza anında açılmaması şeklinde kendini gösterebilen problem bu güvenlik donanımının biçimsiz bir şekilde açılmasına da neden olabilmekte.

Geri çağırılan modellerden Frontier, Avrupa pazarlarında Navara adıyla satılıyor.

9ff 911 Turbo


9ff, DR530, DR580 ve DR640 adlı modifikasyon kitleriyle donatılan Porsche 911 Turbo'dan sonra şimdi de serinin en güçlüsü olan DR700'ü tanıttı.

Çift turbo beslemeye sahip 3.8 litre hacimli Boxer motoru 700 beygir güç, 870 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşabiliyor. 0-200 km/s deparı 9.4 saniye süren aracın 0'dan 300 km/s sürate ulaşmasıysa 23 saniyede gerçekleşiyor.

Motorunda kapsamlı bir modifikasyon çalılması yapılan otomobilde yeni turbo beslemeler kullanılırken emme ve egzoz manifoldları değiştirilmiş. Hava filtreleri daha yüksek performans veren modellerle değiştirilirken motorun elektronik kontrol ünitesi yeniden programlanmış.

Motorun artan gücüne ayak uydurabilmesi için şanzıman da modifiye edilmiş. Yarı otomatik şanzımanda tork devir optimizasyonuna gidilirken manüel şanzımanın debriyajı daha dayanıklı bir modelle değiştirilmiş.

Hyundai EQUUS




Hyundai'nin amiral gemisi EQUUS sonunda A.B.D. pazarında. 2010 New York otomobil fuarında tanıtılan otomobil Genesis'in başarısını tekrarlamayı hedefliyor.

Satışa sunulduğu ilk sene segmentinde bulunan iki alman ve bir amerikalı rakibinin ardından dördüncü sıraya oturan Genesis'in arkadan itişli platformunu kullanan EQUUS'un 5.16 metrelik boyu, Mercedes S serisinin kısa ve uzun aks mesafeli versiyonlarının arasında bulunuyor. %52/%48 ağırlık dağılımına sahip olan otomobil pnömatik süspansiyon sistemi sayesinde yol tutuş ve sürüş konforu konusunda da iddialı.


Sade dış görünüşü alman ve japon rakiplerinden esintiler taşıyan otomobilin 19 inç çaplı jantları heybetli bir görünüm sunarken Güney Kore'de satılan kardeşini bu araçtan ayıran birkaç değişiklik bulunmakta. Amerika kıtasına gelirken ön tampon ve ön panjurun tasarımları makyajlanırken kaput üzerinde bulunan küçük heykelcik yerini bir logoya bırakmış.

İç mekana geçildiğinde kaliteli deri ve Alcantara döşemelerle ahşap kaplama, yolcuları karşılıyor. Dört kişilik oturma alanı sunan aracın bütün koltukları elektrik ayarlı, ısıtmalı ve soğutmalı. Sağ arkada bulunan yolcu koltuğundaysa elektrikli ayak dayama ve masaj fonksiyonları bulunmakta. Bunlar haricinde otomobilin donanımında navigasyon sistemi, dört bölgeli elektronik klima ve toplam 608 Watt kapasiteli, 17 hoparlörlü ses sistemi bulunmakta.

Güvenlik donanımı da epeyi etkileyici olan otomobilde mesafe ayarlı hız sabitleme sistemi, şeritten sapma uyarısı, 9 hava yastığı, aktif koltuk kafalıkları, denge kontrol sistemi ve fren gücü dağıtım sistemi bulunuyor. Fren sisteminde, ön aksta 345 mm çaplı diskler, 6 pistonlu kaliperlerle görev yaparken arka aksta 315 mm çaplı diskler tek pistonlu kaliperlerle eşleştirilmiş.

Otomobilin motor ve şanzıman seçeneğiyse sadece bir tane. Genesis modelinde de görev yapan 4.6 litre hacimli v8 motor 385 beygir güç, 453 Nm tork üretirken dev otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresini 6.4 saniyeye kadar çekiyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan otomobilin boş ağırlığıysa 1.990 kg.

Teknolojik gelişmeleri yakından takip ettiği belli olan Hyundai, bu araçla birlikte basılı kullanım kılavuzunu da tarihe gömüyor. EQUUS sahiplerinin kullanım kılavuzları araçlarıyla birlikte gelecek olan iPad'e yüklenmiş olacak.

50 ile 60.000 Dolar arasında bir başlangıç fiyatı olacağı duyurulan otomobilin 30 cm uzatılmış versiyonu EQUUS Limousine'in ithalatıysa yakın zaman için düşünülmüyor.

Renault Clio




İşte özellikle bedensel engelli yolcuları ilgilendiren bir haber. Fransız üretici Renault, Clio modelinde döndürülebilir ön yolcu koltuğu opsiyonu sunmaya başladı.

Avrupalı üreticilerin arasında bir ilke imza atan Renault, bu opsiyonu önce Fransa, Almanya, İtalya, Belçika, İspanya ve İsviçre'de, daha sonra da diğer pazarlarda sunacak.

Sonradan yapılan modifikasyonların fiyatları 2.500 Euro civarındayken Renault, bu opsiyonu 1.600 Euro gibi bir fiyattan opsiyon listesine katmış. Expression Clim ve Dynamique Tom Tom donanım seviyelerinde sunulacak olan bu koltuk hem üç hem de beş kapılı araçlarda alınabilecek.

Aracın standart koltuk döşemesine sahip olması gibi bir avantajı olan koltuk aynı zamanda bütün güvenlik normlarını karşılıyor. Otomobil hareket ettiğinde öne bakan durumda kitlenen koltuğun alt kısmında, iniş-binişleri kolaylaştırmak için bir de basamak bulunuyor.

2 Nisan 2010 Cuma

Aznom Fiat 500C Sassicaia




İşte İtalyan tasarım firması Aznom tarafından, şarap üreticisi Sassicaia adına özel olarak tasarlanıp üretilmiş olan Fiat 500C modeli.

Otomobilin dış mekanında çift renkli gövde dikkat çekerken yan koruma çıtalarının sonları, dikiz ayna korumaları ve arka plakalığın üst kısmında kullanılan cilalı ahşap kaplama bir otomobilde alışmadığımız türden donanımlar. Aracın açılır tavanı da gövdenin üst kısmıyla uyumlu renkte üretilmiş.

İç mekanında daha da seçkin bir hava yakalanan aracın ön paneli boydan boya ahşapla kaplanırken kapı içleri, koltuklar ve direksiyon simidinde kahverengi ve bej deri döşemeler kullanılmış. Koltukların oturma alanlarında Sassicaia logoları göze çarparken aynı logolar ön koltuk kafalıklarına da dikilmiş. Emniyet kemerleri de koyu kahverengi olan aracın paspaslarında bile kahverengi ve bej kullanılmış.

Motorlar seçeneklerinde bir değişiklik olmayan aracın benzinli seçenekleri 1.2 ve 1.4 litre hacimliyken turbo Diesel motor 1.25 litre hacimli. Aynı motora sahip standart versiyonlarından 7.900 Euro daha pahalı olan araçtan sadece 12 adet üretilecek.

Kia Optima




Hyundai'nin kardeş markası Kia, 2010 New York otomobil fuarına iyi hazırlanan markalardan birisi. Mart ayı içerisinde fotoğrafları su yüzüne çıkan yeni nesil Magentis modelinin bütün pazarlarda Optima adıyla satılmasına karar veren Kia, birisi hibrit, toplam üç motor seçeneğiyle birlikte aracın detaylı tanıtımını yaptı.

Tasarım özelliklerini geçtiğimiz ay incelediğimiz otomobilde daha sportif görünümlü bir aerodinamik kit bulunurken donanım seviyesine göre görünüm değişiklik gösterebiliyor. 4.85 metre boya sahip sedan en lüks donanımlı versiyonunda deri koltuklar, panoramik cam tavan, 18 inç çaplı jantlar, navigasyon sistemi, kırmızı renkli fren kaliperleri, elektrik ayarlı, ısıtma ve soğutmalı ön koltuklar, ısıtmalı arka koltuklar ve yine ısıtma sistemine sahip deri kaplı direksiyon simidi bulunuyor.

Sürücüye dönük tasarlanmış olan orta konsolu oldukça sportif bir etki yaratırken havalandırma ızgaralarının dağılımı Citroën'in C5 modelini hatırlatmakta.

Motor seçeneklerini doğrudan Hyundai'den alan Optima'da, ilk aşamada biri hibrit olamak üzere toplam üç adet benzinli motor seçeneği bulunacak. 2.4 litre hacimli motor 174 beygir güç üretebilirken Hyundai Sonata 2.0T modelinde de kullanılan, turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli motor 278 beygir gücünde.

2010 New York otomobil fuarında görücüye çıkan bir diğer araç olan Hyundai Sonata Hybrid modelinin motor ve yürüyen aksamına sahip olan hibrit versiyonsa Kia'nın 6 aylık süre zarfında tanıtımını yaptığı üçüncü hibrit model. Seri üretimi süren Cee'd ve Sorento modellerinin temelleri üzerine geliştirilen diğer hibrit araçlar 2009 Frankfurt otomobil fuarında tanıtılmıştı.

Hibrit ve turbo beslemeye sahip motorlar sadece 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulurken 2.4 litre hacimli motor, hem manuel (6 ileri vitesli) hem de otomatik şanzımanla alınabilecek.

Kia Forte



Ülkemizde Cerato adıyla satşa çıkan Forte'nin hatchback modelleri 2010 New York otomobil fuarında tanıtıldı.

Cee'd modeline benzer yapıda olan aracın dış tasarımında bir sürpriz bulunmazken iç mekan tasarımı da diğer Forte modellerinden alınmış.

Kaputunun altında 2 ve 2.4 litre hacimli benzinli motor seçenekleri sunan aracın küçük motorlu versiyonu 156, büyük motorlusuysa 173 beygir güç üretiyor. Her iki seçenekle de sunulan manuel ve otomatik şanzımanların ikisi de 6 ileri vitesli.

Araç, ilerleyen aylarda Avrupa pazarında Cerato Htchback ismiyle pazarlanacak.

Sportec RS6



İsviçre merkezli üretici Sportec, Audi RS6 için sunduğu modifikasyon kitlerini tanıttı.

Çift turbo beslemeye sahip 5 litre hacimli v10 motorun gücünü ilk etapta 650 beygire, torkunuysa 740 Nm'ye yükselten firma, otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresini 4.4 saniyeye indirmiş. Maksimum sürati 305 km/s'te sınırlandırılan aracın motor modifikasyonu için istenen bedel 3.150 Euro.

İkinci etap modifikasyonda motor 700 beygir güç, 800 Nm tork üretebilir hale getiriliyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 4.2 saniyeye indirilen aracın maksimum süratiyse yine 305 km/s'te sınırlı. Bu modifikasyon için istenen bedelse 7.300 Euro olarak açıklandı.

İstenildiği takdirde aracın fren ve süspansiyon sistemlerini de modifiye eden Sportec, çapları 19 ile 22 inç arasında değişen jant seçenekleri de sunuyor.

Hyundai Sonata 2.0T



2010 New York otomobil fuarına iyi hazırlanan Hyundai, Hybrid modeliyle aklında yakıt ekonomisi olan müşterileri hedeflerken 2.0T modeliyle performans isteklerine cevap veriyor.

Standart Sonata modellerinde kullanılandan daha sert bir süspansiyon sistemiyle donatılan aracın dış mekanında, çift çıkışlı egzoz sistemi ve 2.0T logosu haricinde kaputunun altındaki gücü belli eden bir donanım bulunmuyor.

Ülkemiz pazarı için de oldukça avantajlı bir motor hacmine sahip olan 2.0T'de kullanılan 2 litre hacimli motor turbo besleme ve direkt enjeksiyon sistemine sahip. 278 beygir güç, 366 Nm tork üretebilen motor sadece 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunuluyor. 5 ileri vitese sahip eski şanzımandan daha hafif ve küçük olan ünitede daha az parça kullanımı da sağlanmış.

Şehir içi yolculukları sırasında 100 km mesafede ortalama 10.7 litre benzin tükettiği açıklanan otomobilin otoyol kullanımında 6.9 litre/100 km ortalamasını tutturabildiği belirtildi.

Volvo S60 BTCS


Volvo, yeni nesil S60 modelinin ilk resmi yarış versiyonunu tanıttı. Fabrika tarafından hazırlanan araç ilk olarak Belçika binek araçlar serisi (BTSC-Belgian Touring Car Series) organizasyonuna katılacak.

Görünümü hayli değişmiş olan otomobilin ayarlanabilir süspansiyon sistemi tamemen yenilenirken yükseklik ciddi şekilde azaltılmış. Arka kısmında bulunan büyük difüzörle birlikte büyük spoiler dikkat çekerken ön tamponun altına uzun bir splitter eklenmiş.

Fren sistemi de elden geçirilen aracın dört tekerleğinde de 6 pistonlu kaliperler kullanılıyor. Ön aksta görev yapan diskler 380 mm çaplıyken arka aksta 355 mm çaplı diskler kullanılmış. 18 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin ortaya yerleştirilen 3.5 litre hacimli v6 motoru 410 beygir güç, 412 Nm tork üretebiliyor.

Five Axis Scion iQ



İkinci nesil Scion tC'nin modifiye edilmiş versiyonunu tanıtmakta gecikmeyen Five Axis, 2010 New York otomobil fuarında tanıtılan Scion iQ'nun da modifiye edilmiş versiyonunu aynı fuara yetiştirdi.

Tasarımı yenilenen ön tamponu LED gündüz farlarıyla donatılan aracın çamurlukları genişletilirken yan etekleri uzatılmış. 18 inç çaplı jantlara sahip olan aracın arka tamponunun da tasarımı yenilenirken tamponun alt köşelerinde egzoz çıkışları için ince yarıklar bırakılmış.

Süsüpansiyon ve fren sistemi yenilenen aracın ön aksında 328 mm çaplı diskler dört pistonlu kaliperlerle birlikte görev yaparken arka aksta 282 mm çaplı diskler 2 pistonlu kaliperlerle eşleştirilmiş.

İç tasarımında değişiklik yapılmayan aracın bu kısımda kullanılan döşeme ve kaplamaların büyük çoğunluğu yenilenmiş. Bu yenileme bazı yüzeylerde sadece renkle sınırlıyken birçok yüzey üzerinde kullanılan malzeme de değiştirilmiş.

Hyundai Sonata Hybrid




Güney Kore merkezli üretici Hyundai, Japon rakiplerinden daha geç girdiği bir pazar olan hibrit araçlarda iddialı olmak istiyor. Bu yolda oldukça ciddi ilerlemeler kateden üretici, 2009 yılında tanıttığı yeni nesil Sonata'nın hibrit modelini 2010 New York otomobil fuarında sergiledi.

Dış görünüşünde ufak tefek değişiklikler yapılan otomobilin hem ön, hem de arka aydınlatma grubunda kullanılan ilginç şekilli LED farlar dikkat çekici bir görünüm oluşturmakta. Ön ve arka tamponları da makyajlanmış olan otomobilin jantları da standart modellerinkinden daha düz tasarlanmış.

Hava sürtünme katsayısının 0.25 cX seviyesine düşürülmesi hedeflenen aracın iç mekanındaysa tasarım alanında bir yenilik bulunmamakta.

Hibrit sistemde görev yapan 2.4 litre hacimli benzinli motor 169 beygir güç, 212 Nm tork üretebilirken elektrik motoru 41 beygir güç, 206 Nm tork üretiyor. Sistemin karma çalışma anında ürettiği maksimum güç 209 beygir olarak açıklanırken otomobilin şehir trafiğinde 6.36 litre/100 km gibi bir tüketim değerine ulaşabiliyor.

Sınıfında bulunan diğer hibrit araçların tamamında sürekli değişken oranlı şanzımanlar (CVT) kullanılırken Hyundai tercihini 6 ileri vitesli otomatik şanzımandan yana kullanmış. Full paralel hibrit sisteme sahip olan aracın pillerinde lityum polimer teknolojisi kullanılmış. Fren enerjisi geri kazanım sistemiyle donatılan aracın klima kompresörü, yağ pompası gibi elektrik motoruna bağlı. Tahmin edilebileceği gibi ışıklarda durulduğunda benzinli motoru stop eden araç 100 km/s'e kadar olan sabit hızlarda sadece elektrik motoruyla hareket edebiliyor. Pillerde kullanılan lityum polimer teknolojisi sayesinde aracın toplam ağırlığı 1.571 kg'da tutulabilmiş.

Subaru Impreza WRX STI




Impreza WRX'in makyajlı versiyonlarının ardından WRX STI modelinin de yenilenen modeli 2010 New York otomobil fuarında tanıtıldı. Otomobile yapılan en büyük eklemeyse uzun süredir beklenen sedan modeli oldu.

Ön tampon ve farları hafifçe makyajlanan otomobilin 18 inç çaplı jantları artık daha hafif. Bagaj kapağının üzerinde, eskiden olduğu gibi büyük bir spoiler barındıran otomobilin dört çıkışlı egzoz sistemi ve yeniden tasarlanan arka tamponu sportif görünüşü tamamlamakta.

Sertleştirilen süspansiyon sistemi ve kalınlaştırılan denge çubuklarıyla yol tutuşu daha da iyileştirilen otomobilde dört tekerlekten çekiş sistemini değişik şartlara göre ayarlayabilen SI-DRIVE sistemi bulunuyor.

Turbo beslemeye sahip olan 2.5 litre hacimli Boxer motoru 305 beygir güç üretebilen aracın donanımındaysa bir değişiklik bulunmuyor.

1 Nisan 2010 Perşembe

Mercedes-Benz SLS AMG GT3



Geçtiğimiz hafta fotoğrafları basına dağıtılan Mercedes SLS AMG GT3'ün daha detaylı bilgileri de 2010 New York otomobil fuarı sırasında paylaşıldı.

Seri üretim modelinkine yakın özellikler sergileyen 6.2 litre hacimli v8 motor 6 ileri vitesli sıralı şanzımanla birleşerek otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresini 0.2 saniye aşağıya çekerken maksimum sürat, vites oranlarına ve aerodinamik kuvvetlere bağlı olarak en az 298 km/s olarak açıklandı.

120 litre hacimli bir yakıt deposuyla donatılan otomobilin altında, lastik değiştirme işlemi sırasında kullanılmak üzere aracı 19 cm yukarıya kaldırabilen pnömatik iticiler bulunuyor. 18 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin fren sisteminde önde 6, arkada 4 pistonlu kaliperler kullanılırken iki aksta da soğutmalı diskler bulunuyor. Standart SLS AMG modellerinde opsiyonel olarak sunulan karbon seramik fren sistemiyse FIA tarafından belirlenen standartlara uyan jantlarla birlikte kullanılamadığından araçta bulunmuyor.

6 noktadan bağlantılı emniyet kemeri ve üzeri boş direksiyon simidiyle donatılan aracın teslimatına 2011 yılının ilk aylarında başlanacak.

Scion iQ




Mini ve Smart gibi üreticilerin küçük ve mikro otomobillerle A.B.D. pazarında başarı yakalamasına daha fazla seyirci kalamayan Toyota, iQ modelini Scion markasıyla bu pazara sundu.

Amerika güvenlik kanunları gereği tamponunun tasarımı değiştirilen otomobil artık 3 metrenin üzerinde boya sahip (3.047 mm). Versiyonuna göre sunulan alaşım jant veya jant kapaklarının da tasarımları Toyota amblemli ikizininkinden farklı olan aracın yan aynaları da füme renkte.

Amerika kıtasında, 90 beygir güç üretebilen 1.3 litre hacimli motorla satılacak olan otomobilde sadece sürekli değişken oranlı şanzıman (CVT) sunulacak.

Five Axis Scion tC




Toyota çatısı altındaki markalar üzerinde yaptığı çalışmalarla ün salan modifikasyon firması Five Axis, 2010 New York otomobil fuarında tanıtılan ikinci nesil Scion tC için geliştirdiği gövde kitini aynı fuar sırasında tanıttı.

Dev hava girişlerine sahip ön tampon sayesinde kolayca tanınabilen bu çalışmada büyük aralıklı altıgen teller kullanılarak ön görünüm daha da dikkat çekici hale getirilmiş.

Yan tarafa geçildiğinde 20 inç çaplı jantlar ve bu jantları çevreleyen 245/30 ölçülü lastikler, genişleyen çamurluklarla birlikte sportif görünüme katkıda bulunuyorlar. Yan etekleri de genel hatlara uygun olarak tasarlanan otomobilin kapılarının alt kısmı siyah renkli.

Arka kısımda da oldukça dikkat çekici tasarım değişiklikleri bulunan aracın arka tamponu yenilenirken alt kısımda bulunan çift katlı difüzör, bagaj kapağı üzerindeki spoiler ile birlikte yol tutuşun iyileşmesine katkıda bulunuyor.

Bu vahşi görünümlü otomobilin iç mekanında sunulan yeniliklerse oldukça sıradan. Göstergelerin çevreleri ve havalandırma ızgaralarının çerçeveleri için gövde rengi kaplamalar sunan Five Axis, sportif koltuklarda deri ve Alcantara kullanırken dikişleri yine gövde renginde seçmiş.

Yenilenen süspansiyon ve fren sistemlerinin elemanları Toyota Racing Development (TRD) tarafından üretilirken kan kırmızısı gövde rengi bu araca özel.

SP LP640 TT



A.B.D. merkezli modifikasyon şirketi SP Engineering, Lamborghini Murciélago LP640 için geliştirdiği çift turbo besleme kitini tanıttı.

Aracın dış görünüşünde bir değişiklik yapmayan firma, 6.5 litre hacimli v12 motordan 880 beygir güç, 900 Nm tork almayı başarmış.

BMW 5 Serisi L



Alman üretici BMW, tanıtımını 2009 yılının Kasım ayında yaptığı yeni 5 Serisi modellerinin uzun aks mesafeli versiyonlarını tanıttı. Pekin'de tanıtılan araç Çin'de, sadece Çin pazarı için üretilecek.

Aks mesafesi 140 mm'lik bir uzamayla 3.108 mm'ye ulaşan otomobilin boyu da 5.039 mm'ye ulaşmış. Tasarım özellikleri standart aks mesafesine sahip modele göre bir değişim göstermese de uzayan arka kapılar otomobilin orantılarını biraz bozuyor.

İç mekana geçildiğinde ön kısmın değişmediği görülürken artan aks mesafesinin tamamı arka koltuklara diz mesafesi olarak geri gönmüş. Her iki ön koltuğun sırtlığına yerleştirilen eğlence sistemi ekranları, altlarında bulunan tepsilerle birlikte rahat bir yolculuk için uygun aksesuarlar. Dört bölgeli elektronik klima standart olarak sunulurken arka kapı camlarında bulunan perdeler de arka cam perdesi gibi elektrikli olarak kumanda edilebilmekte. Arka koltukları da elektrikli olarak ayarlanabilen otomobilin arka kol dayanağının arkasında bir de buz dolabı bulunuyor.

Otomobilde görev yapan üç motor seçeneğinin tamamı 6 silindirli. 523 Li modelinde bulunan 2.5 litre hacimli motor 204 beygir güç üretebilirken 528 Li modelinde görev yapan 3 litre hacimli motor 258 beygir gücünde. Aynı motorun turbo beslemeli versiyonunu kullanan 535 Li 306 beygir güç üretebiliyor. Araçların 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süreleriyse sırasıyla 8.5, 7.2 ve 6.1 saniye.

Infiniti QX56



Tanıtımı geçtiğimiz günlerde yapılan yeni nesil QX56'nın detaylı teknik verileri ve fiyatları açıklandı.

Yerine geldiği araçtan 36 mm daha uzun olan QX, 28 mm daha geniş ve 97 mm daha alçak. Hava sürtünme katsayısı 0.37 cX'e gerileyen araç toplam ağırlığı 3.865 kg'a kadar olan römorkları çekebiliyor. 8 kişiye kadar oturma kapasitesi sunabilen aracın standart donanımında Navigasyon sistemi, DVD oynatıcılı eğlence sistemi ve 13 hoparlörlü Bose marka ses sistemi bulunuyor.

20 inç çaplı jantları standart donanımında sunan aracın 22 inç çaplı jantlarıysa opsiyonel olarak alınabiliyor. Yokuşta kalkış ve yokuş iniş sistemleriyle donatılan araç adaptif ön farlara, LED teknolojili stop lambalarına ve virajlarda aracın yola paralel kalmasına yardımcı olan hidrolik gövde düzeltme sistemine sahip.

5.6 litre hacimli v8 motoru 405 beygir güç, 562 Nm tork üretebilen dev SUV, ilk nesil modelden %25 daha güçlü olmasına rağmen %10 daha az yakıtla yetinebiliyor. Tüketimin azalmasını sağlayan etkenlerden birisi iyileştirilmiş hava sürtünme katsayısıyken 7 ileri vitesli otomatik şanzıman ve direkt enjeksiyon teknolojilerinin de bu azalmadaki payları tartışılmaz.

İki ve dört tekerlekten çekişli modelleri satılacak olan aracın fren sisteminde 350 mm çaplı diskler kullanılmış. Büyük SUV, şerit değiştirme ve kör nokta uyarısı, akıllı hız sabitleme sistemi, kaza önleme sistemi, mesafe radarı, şerit değiştirme engelleyici ve kazayı tahmin sistemi gibi gelişmiş teknolojik donanımlara da sahip.

Bu dev aracın A.B.D. pazarındaki fiyatları, iki tekerlekten çekişli modeller için 56.700 Dolar seviyesinden başlarken dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılan araçların başlangıç fiyatları 59.800 Dolar olarak açıklandı.

Acura TSX Sport Wagon




Mart ayında Volvo, A.B.D. pazarının station wagon modellere sıcak bakmadığını söyleyerek V70 modelini artık bu ülkede satmayacağını duyurmuştu. Bütün üreticilerin bu şekilde düşünmediğini kanıtlamak ister gibi duran Acura ise TSX modelinin station wagon seçeneğini 2010 New York otomobil fuarında tanıttı.

Avrupa'da satılmakta olan Honda Accord Tourer'ın ikiz kardeşi olan otomobilin giriş motoru, 200 beygir güç üretebilen 2.4 litre hacimli ünite olarak açıklandı. Avrupa pazarında da satılmakta olan bu motorun yanında, 280 beygir güç üretebilen 3.5 litre hacimli v6 motorun da sunulması kesinleşti. Avrupa'da sunulmayan bu motor Acura TSX'in sedan versiyonlarında da bulunuyor.

Peugeot RCZ 200 Ans



Fransız üretici peugeot, 2010 Cabriolet Coupé ve SUV fuarında RCZ modelinin yarış versiyonlarından birisini tanıttı.

24 saatlik Nürburgring organizasyonunun 2010 ayağında pistlere çıkacak olan otomobilde kullanılan 2 litre hacimli turbo Diesel motor 200 beygir gücünde.

Scion tC




Şubat ayında tanıtılan ve sınırlı bir üretim rakamı olacağı açıklanan Scion tC RS 6.0'ın hemen ardından tC serisinin yeni modelleri de tanıtıldı. 2010 New York otomobil fuarında tanıtılan aracın tasarımı genel anlamda eski modele benzese de mekanik olarak ciddi yenilikler yapılmış.

Tamamen yeni bir platform üzerinde duran yeni tC, daha alışıldık bir ön yüze sahipken arka kısım eskisinden daha sıradışı görünüyor. İç mekanda yapılan yenileme çalışmaları, kullanılan koyu renkli plastik nedeniyle göze batmazken coupé'nin opsiyonel donanımları arasına büyük bir sunroof eklenmiş.

Süspansiyon sistemi daha alçak ve daha sert ayarlı olan aracın frenleri de modifiye edilirken görünümleri yenilenen jantları 18 inç çaplı.

Eski modelde kullanılan 2.4 litre hacimli motorun yerini alan 2.5 litre hacimli ünite 180 beygir güç üretirken maksimum tork değeri de 15 Nm'lik artış kaydetmiş. Standart olarak 6 ileri vitesli manüel şanzımanla sunulan otomobilde yeni bir 6 ileri vitesli otomatik şanzıman opsiyonu bulunuyor.

Genç müşteri pazarını hedefleyen bir marka olduğundan Scion'un bu modelinde de 8 hoparlörlü bir müzik sistemi, direksiyon üzerinden multimedya ayarlarını yapabilmeye yarayan düğmeler ve USB girişi gibi donanımlar bulunmakta.

Güvenlik donanımları arasında çekiş kontrol sistemi (TRAC), ABS, denge kontrol sistemi (VSC), elektronik fren gücü dağıtıcısı (EBD) ve fren asistanı (BA) bulunan araçta sürücü ve yolcu diz havayastıkları da dahil toplam 8 hava yastığı bulunmakta.