14 Nisan 2010 Çarşamba

Mercedes-Benz C Serisi


Direkt enjeksiyon sistemine sahip yeni motorlarla donatılan C serisi versiyonlarının teknik verileri de açıklandı:

C 180 CGI BlueEFFICIENCY: 1.8 litre hacimli, kompresör beslemeli motor. 156 beygir güç, 250 Nm tork. 0-100 km/s: 9 saniye, maksimum sürat: 225 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 6.7 litre/100 km, CO2 salınımı: 157 gram/km.

C 200 CGI BlueEFFICIENCY: 1.8 litre hacimli, kompresör beslemeli motor. 184 beygir güç, 270 Nm tork. 0-100 km/s: 8.2 saniye, maksimum sürat: 237 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 6.8 litre/100 km, CO2 salınımı: 158 gram/km.

C 220 CDI BlueEFFICIENCY: 2.1 litre hacimli turbo Diesel motor. 170 beygir güç, 400 Nm tork. 0-100 km/s: 8.4 saniye, maksimum sürat: 232 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 4.4 litre/100 km, CO2 salınımı: 117 gram/km.

C 250 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY: 2.1 litre hacimli turbo Diesel motor. 204 beygir güç, 500 Nm tork. 0-100 km/s: 7 saniye, maksimum sürat: 240 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 6.4 litre/100 km, CO2 salınımı: 167 gram/km.

Araçların Almanya pazarındaki vergiler dahil başlangıç fiyatlarıysa şu şekilde olacak:

C 180 CGI BlueEFFICIENCY: 32.219 Euro
C 200 CGI BlueEFFICIENCY: 34.242 Euro
C 220 CDI BlueEFFICIENCY: 36.384 Euro
C 250 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY: 43.524 Euro

Bu arada Start/Stop sistemiyle donatılan manuel şanzımanlı C 220 CDI BlueEFFICIENCY modeli C serisi tarihindeki en tutumlu otomobil oldu.

7 yorum:

  1. Hennessey Venom GT hocam bu aracı da tanıtın cok guzel bir makinaya benziyor

    YanıtlaSil
  2. bu aracın son surati 220 km diyor da ben passat 1.4 tsi ile 225 yaptim!?! daha fazla olmasi gerekmiyor mu bu aracin hizinin?

    YanıtlaSil
  3. Aramada nedense çıkmıyor ama Venom GT'yi geçen ay tanıttım:

    http://onurkoray.blogspot.com/2010/03/hennessey-venom-gt.html

    Passat 1.4 TSI'ın fabrika verisi maksimum sürati 203 km/s. Şartlar müsaitse biraz daha yüksek sürate çıkabilir. Ayrıca gösterge hatalarını da unutmamak gerek.

    Bir de birtek bana olmuyor bu tip şeyler. Opel Vectra 2.2'nin maksimum sürat verisi 210 km/s ve ben düz yolda en fazla 211 km/s görebildim. Ne tip yakıt kullanıyorsunuz arkadaşlar 105 oktan filan mı buldunuz bir yerlerden? :)

    YanıtlaSil
  4. :)
    valla bulabilsek kacak akaryakit kullanacagim:)
    saka bi yana standart 95 oktan;elektronik gostergeden o hiza eristigimi anladim yoksa analog gostergeden pek fazla anlamiyorm;)elektronik gostegede hata var mi yok mu bilemiyorum.
    ha birde aracta 3 kisi vardi 2 si 80 kilo ustu birisi de 50 60 kilo arasi idi.
    pardon ben gozden kacirmisim;bu arada blogunuz cok guzel surekli takip etmeye calisiyoruz biraz daha detayli arac tanitimi yapabilseniz eger daha iyi olacak -eger mumkunse

    YanıtlaSil
  5. Arada testler de yayınlıyorum ama zaman el verdikçe. Blogdan para kazanabilsem haftasonu da dahil her gün test yaparım emin olun.

    YanıtlaSil
  6. duzde 210 (kadranda) gormek bile bayagi bir hizli gittiginize delalettir emin olun.

    "son viteste hiz" diye bir olcum bu yuzden vardir. 5 ileri vitesli bir aarc icin, 5nci viteste 1000 devirde 32km/sa diye bir test verisi varsa araciniza dair ve bu arac da diyelim ki 6500 devirde devir kesiciye giriyorsa (hiz kesici degil) o aracta maksimum goreceginiz hiz 32*6.5=208km/sa'dir. kadranda 2500 goruyorsaniz da bu kadraninizin %1202 hatali olduguna delalettir.

    bu sartlarda da "yea bizim golf'le 240 gorduk baba" diyen adam en hafif tabirle yalancidir.

    4 silindirli, kucuk hacimli zavalli motorlar da oyle kolay kolay maksimaum hizlarina ulasamaz. kendimizi kandirmayalim.

    YanıtlaSil
  7. Benim açıklamama gerek kalmadığı için mutluyum :)

    Zaten günümüzün yüksek üretim rakamlarına ulaşan araçlarının şanzıman oranları nedeniyle en üst viteste devir kesiciye yakalanmak için yokuş aşağı inmek gerekiyor.

    Şahsen benim denememde Vectra 2.2, otomatik şanzımanın otomatik modunda 5. vitese atıldığında 205 km/s'i geçmedi. Daha hızlı gidilmesi için gaz verildiğinde 4. vitese atıp 211 km/s'i gördükten sonra da 5.'ye atıp aynı süratle gitmeye devam etti.

    Rüzgar sürtünme katsayısı düşük olan Vectra gibi bir otomobilin bile yüksek süratte böyle bir tepki vermesi iddiaları duyan benim aklımda soru işaretleri oluşturuyor şahsen.

    Daha önce de belirttiğim gibi, düz yolda ne kadar uğraşsam da fabrika verisi maksimum süratinin 5 km/s üzerine çıkabilen otomobile denk gelmedim ki şimdiye kadar epeyi otomobil kullandım.

    YanıtlaSil