21 Kasım 2009 Cumartesi

Romeo Ferraris Cinquone Modigliani


İşte Romeo Ferraris tarafından modifiye edilmiş ve sadece fabrika adına yarışlara katılacak olan Abarth 500 modeli.

Yenilenen tamponları ve dev arka spoileri ile kolayca tanınabilen otomobilde 17 inç çaplı jantlar kullanılmış.

Ağırlığı yaklaşık 970 kg olan otomobilin turbo beslemeye sahip 1.4 litre hacimli motorunun gücü 360 beygire çıkarılmış.

9ff Speed9


Alman modifikasyon firması 9ff, 2009 Essen Motor Show'da, tasarımı Porsche 356 Speedster'a göndermeler yapan bir otomobil sergileyecek.

Porsche 911 Turbo Cabriolet temelli otomobil iki kişilik oturma kapasitesi sunmakta. Koltukların arkasına takla barları entegre edilirken bagaj kapağı karbon fiberden üretilmiş. Ön ve arka tamponları tamamen yeniden tasarlanan otomobilin marşpiyeleri de yenilenmiş.

3.8 litre hacimli boxer motoru çift turbo beslemeye sahip olan otomobil 650 beygir güç, 890 Nm tork üretebilmekte. Gücünü tekerleklere 6 ileri vitesli Tiptronic şanzımanla aktaran otomobilin fren sistemi de yenilenmiş. 380 mm çapında disklerle donatılan ön aksta 6 pistonlu kaliperler görev yapıyor. Otomobilin süspansiyon sisteminde bulunan dengeleyiciler de hem ön hem de arka aksta ayarlanabilir olanlarıyla değiştirilmiş.

20 Kasım 2009 Cuma

VÄTH ML V63 RS


Alman modifikasyon firması VÄTH, Mercedes ML63 AMG temelleri üzerine geliştirdiği SUV modelinin V63 RS performans kitiyle donatılmış versiyonunu tanıttı.

6.2 litre hacimli v8 motoru 585 beygir güç, 690 Nm tork üretebilen aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.5 saniye sürerken maksimum sürati 300 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılmış.

Yol tutuşun iyileştirilmesi için süspansiyon sistemi 40 mm alçaltırlırken 22 inç çaplı jantlar, önde 265/35, arkada ise 305/30 ölçülü Dunlop marka lastiklerle donatılmış.

Performansı kontrol altında tutabilmek için aracın fren sistemi de yenilenmiş. Ön aksta sunulan 380 mm çaplı diskler 8 pistonlu kaliperlerle eşlenmiş.

Heico Sportiv Volvo C30 1.6D DRIVe


Volvo modellerinin modifikasyonu konusunda uzmanlaşmış olan Alman firması Heico Sportiv, geçtiğimiz ay makyajlanan C30 modeli için modifikasyon kitleri sunmaya başladı. Bu kitlerin ilki 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor için hazırlanmış.

Etkileyici bir dış görünüme sahip olan otomobilde yeni tamponlar, marşpiyeler ve spoilerler kullanılırken opsiyon olarak 18 veya 19 inç çaplı jantlar arasından seçim yapılabiliyor. 3 değişik renk seçeneği bulunan jantların dışında egzoz sistemi de iki veya dört çıkışlı olarak ısmarlanabiliyor.

Sportif süspansiyon sistemi aracın yüksekliğini 30 mm azaltırken motor modifikasyonu sonrasında 1.6 litre hacimli turbo Diesel'in gücü 125 beygire, torkuysa 280 Nm'ye ulaşmış. Maksimum sürati 200 km/s'e ulaşan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate tırmanması 9.2 saniye sürüyor.

ABT Golf GTD


MTM'in ardından bir başka Almanya merkezli modifikasyon şirketi Volkswagen Golf GTD'yi güçlendirmeye karar verdi.

MTM'in aksine kapsamlı bir aerodinamik paket opsiyonu bulunan aracın ön ızgarası, tamponları, arka spoileri ve marşpiyeleri yenilenirken arka tampon altına konulan difüzör ve dört çıkışlı egzoz sistemi dikkat çeken detaylar arasında.

345 mm çaplı fren disklerini opsiyonel donanımda sunan ABT isteğe göre otomobili 18 veya 19 inç çaplı jantlarla donatabilmekte. Süspansiyon sisteminde yapılan değişikliklerle yüksekliği 30 mm azaltılan otomobilde kullanılan 2 litre hacimli turbo Diesel motor 190 beygir güç, 390 Nm tork üretebilmekte. Maksimum sürati 230 km/s olarak açıklanan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 7.1 saniyede ulaşabiliyor.

Opel Corsa


Opel'in küçük otomobili Corsa 2010 yılına geliştirilmiş motorlarıyla merhaba diyecek.

Geliştirmeler 1.2 litre hacimli benzinli motorla başlayacak. Gücü 85 beygire, torkuysa 115 Nm'ye çıkarılan motor, eski modelden %11 daha az yakıt tüketiyor.

1.4 litre hacimli benzinli motorun gücüyse 100 beygire çıkarılmış. 130 Nm maksimum tork sunan motorun 100 km mesafede ortalama yakıt tüketimi 5.5 litreye gerilerken kilometre başına yapılan CO2 salınımı 129 grama düşmüş. Bu motorla donatılan Corsa maksimum 180 km/s sürat yapabilirken 0'dan 100 km/s'e ulaşması 11.9 saniye sürüyor.

OPC modelinde kullanılan 192 beygir gücündeki, turbo beslemeli, 1.6 litre hacimli motorun güç ve tork değerleri aynı kalırken ortalama tüketim 100 km'de 7.3 litreye gerilemiş. Bu motorun CO2 salınım miktarıysa kilometre başına 172 gram.

Corsa üzerine yazdığım bir önceki haberde belirttiğim üzere
ecoFLEX modeli de yenilenenler arasında.

Ülkemize ithal edilmeyen 1.7 litre hacimli turbo Diesel motorda da iyileştirmeler söz konusu. Artık 130 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen motor otomobili 200 km/s maksimum sürate ulaştırırken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresini 9.5 saniyeye indiriyor.

Ford Fiesta S2000


İşte Ford'un M-Sport ile ortaklaşa hazırladığı yarış aracı: Fiesta S2000.

Devamlı dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılan otomobil 3958 mm boya, 1820 mm genişliğe ve 2489 mm aks mesafesine sahip. 6 ileri vitesli sıralı şanzımana sahip olan otomobilde ayarlanabilir süspansiyon sistemi bulunuyor.

Fren sisteminde toprak parkurlar için dört tekerlekte de 300 mm çaplı diskler kullanılırken asfalt parkurlar için ön diskler 355 mm çaplı olanlarla değiştiriliyor.

Süper 2000 kategorisinde yarışan diğer araçlar gibi 1200 kg ağırlığında olan otomobilin 2 litre hacimli motoru 280 beygir güç, 260 Nm tork üretebiliyor.

19 Kasım 2009 Perşembe

Porsche 911 GT3 R


Porsche, 911 serisinin pist yarışları için hazırlanmış olan GT3 R versiyonunun 2010 modelini tanıttı.

Standart GT3 modellerinde kullanılan 3.8 litre hacimli boxer motor bu araçta 4 litreye çıkarılmış olarak görev yapıyor. 480 beygir güç üretebilen motor bu gücü arka tekerleklere 6 ileri vitesli sıralı şanzımanla aktarıyor.

ABS ve çekiş kontrol sistemine sahip olan otomobilin boş ağırlığı 1200 kg olarak açıklanırken vergiler hariç fiyatı 279000 Euro olarak belirlenmiş.

18 Kasım 2009 Çarşamba

MTM Volkswagen Golf GTD


İşte tutumlu sporcu Golf GTD'nin MTM tarafından modifiye edilmiş olan versiyonu.

Arka tampon altında bulunan difüzör, dört çıkışlı egzoz sistemi ve 19 inç çaplı jantlar dışında dış görünüşünde bir değişiklik olmayan otomobilin süspansiyon sistemi standart modelinkine göre 30 mm alçaltılmış.

2 litre hacimli turbo Diesel motoru 205 beygir güç, 385 Nm tork üretebilen otomobilin DSG ile donatılan versiyonlarında maksimum tork değeri 380 Nm'de sınırlandırılmış.

Maksimum sürati 230 km/s'e yükselen otomobilin yükselen performansını dizginleyebilmek için sunulan fren sistemlerinin en güçlüsü Brembo markalı ve 380 mm çaplı diskleri 8 pistonlu kaliperlerle birleştiriyor.

Volkswagen Scirocco 2.0 TSI


Volkswagen, Golf GTI modelinde bulunan 210 beygir gücündeki 2 litre hacimli TSI motorunu Scirocco modelinde de sunmaya başladı.

Bu güç artışı manüel şanzımanla donatılmış olan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresini 6.9 saniyeye düşürürken maksimum sürat 240 km/s'e ulaşmış.

Ortalama yakıt tüketimi 100 km mesafede 7.4 litreye inen aracın kilometre başına yaptığı CO2 salınımı 172 grama inmiş.

Otomatikleştirilmiş manüel şanzımanla (DSG) donatılmış olan model de 0'dan 100 km/s sürate 6.9 saniyede ulaşırken bu aracın maksimum sürati 238 km/s olarak açıklandı.

Araçlar, Avrupa'da, 200 beygir güç üretebilen motora sahip modelden 475 Euro daha pahalıya satılıyor.

17 Kasım 2009 Salı

Fiat Doblò


2. nesil Doblò hakkında yazdığım ilk yazının ardından Fiat Türkiye tarafından bana ulaştırılan resmi fotoğraflar ve basın bülteninden aracın etkileyici birkaç silahı olduğu ortaya çıktı!

Tahmin ettiğim gibi boyutları büyüyen aracın 2755 mm'lik aks mesafesi ve koltuklar 5 kişilik konumdayken 790 litre hacimli olan bagajı etkileyici değerler. En büyük Cargo modelinde sunulan 4.2 metreküplük kargo hacmi ve 1000 kg'lık taşıma kapasitesi de dikkat çekici detaylar.

Aracın motor seçenekleri de basın bülteninde açıklığa kavuşturulan detaylar arasında. İlk etapta piyasaya sürülecek olan benzinli motor seçeneğinin 1.4 litre hacimli ve 95 beygir güç üretebilen bir ünite olacağı ve bununla beraber 90, 105 ve 135 beygir güç üretebilen turbo Diesel ünitelerin de satışına başlanacağı bildirildi. Turbo Diesel motorlar sırasıyla 1.25, 1.6 ve 2 litre hacimliler. Önceki yazımda da belirttiğim üzere Start&Stop sistemiyle donatılan araçlara daha sonra yeni bir turbo Diesel motor seçeneğiyle birlikte otomatikleştirilmiş manüel şanzıman seçeneği Dualogic eklenecek.

Yeni Doblò, teknik özellikleriyle olduğu kadar donanımıyla da kendisinden söz ettirecek gibi duruyor. Çift bağlantılı tam bağımsız arka süspansiyon sistemi ile donatılan aracın güvenlik donanımları arasında ABS, EBD (Elektronik fren gücü dağıtıcısı), ESP, Yokuş kalkış yardımcısı (Hill Holder), ön ve yan hava yastıkları bulunuyor.

Aracın konfor donanımı da güvenlik sistemleri kadar iddialı: Arka koltuklar için ayrı üfleme kanallı otomatik klima, hız sabitleyici (Cruise Control), park sensörleri, Blue&Me eller serbest (Hands-free) sistemi ve “Blue&Me TomTom” entegre navigasyon sistemi bu donanımlar arasında yerlerini alıyorlar.

2. nesil Doblò hakkındaki ilk yazıma buradan da ulaşabilirsiniz.

Dacia Duster


Bu tür olaylarla sık karşılaşmıyoruz; Genelde üreticiler araçlarının seri üretim versiyonları piyasaya çıkmadan yarış versiyonlarını tanıtmazlar, fakat Dacia bu geleneği bozan üreticiler arasında girdi bile.

Dacia'nın 2010 yılında piyasaya süreceği SUV modelinin adı olan Duster, Trophée Andros'ta, Alain Prost pilotajında buz üstüne çıkacak.

Dört tekerlekten çekiş ve direksiyonel dört tekerleğe sahip olan otomobilde kullanılan Nissan motoru 3 litre hacimli bir v6. 350 beygir güç, 360 Nm tork üretebilen motor aracın ortasında konumlandırılmış. 6 ileri vitesli sıralı şanzımana sahip olan otomobilin ağırlığıysa regülasyonlar gereği 950 kg.

Renault Fluence 1.6 BVA Expression


Evet sevgili okurlar, işte uzunca bir süredir beklediğiniz test! Aslını sorarsanız Fluence testini sabırsızlıkla bekleyen tek siz değildiniz. Proximity İstanbul'dan gelen test randevusu telefonunu açtığımda bu gerçeğin farkına ben de vardım. Lafı çok uzatmadan test notlarına geçelim.

Bildiğiniz gibi Renault, ilk iki nesil Mégane modelinin sedan versiyonlarını Mégane Sedan adıyla pazarladıktan sonra üçüncü nesilde değişik bir yol izlemeye karar verdi. Otomobilin adı Fluence olurken tasarımı da Mégane modelinden farklılaştırıldı. Aslında Fluence, Asya ve Uzakdoğu pazarlarında Samsung SM3 adıyla satılan ve resmi tanıtımı aylar öncesinden yapılan otomobilin ikizi. Aracın geneline baktığımızda üçüncü nesil Mégane'dan ziyade birinci nesil Mégane Sedan'ın ince ve uzun yapısını görüyoruz. Farların üzerinden başlayan ve kaput boyunca yukarıya çıktıktan sonra A sütununa bağlanan kamburlar şık görünmekle birlikte görüşü olumsuz etkiliyor. Uzun bir buruna sahip olan otomobilde ön park sensörlerinin de donanımda sunulması yerinde olurdu. Arka taraf için sunulan sistem görevini başarıyla yapıyor. Lüks paket dahilinde sunulan 16 inç çaplı "Proteus" model jantlar bu büyüklükte bir araç için küçük görünüyorlar. Konu büyüklükten açılmışken belirtelim, Fluence'ın boyu 4.62 metre yani Opel Vectra C'den 2.5 cm fazla. Aks mesafesi 2.7 metreyle Vectra C ile aynı olan otomobilin bagaj hacmi 530 litre. Aracın boyu sınıf atlayan tek yanı değil. Bagaj hacmi ve özellikle arka koltuklarda sunulan diz mesafesi kompakt sınıfın çok ötesinde. Bu fiyat aralığında bulunması zor bir donanım olan arka koltuk havalandırma ızgaraları bu otomobilde standart donanımda sunuluyor. Gerçi arka koltuklarda sunulan hacmin büyüklüğü, bu kısmın havalandırılması için ızgaraları gerekli kılıyor fakat bunu görmemezlikten gelen üreticiler de yok değil.

Test için tahsis edilen araç 1.6 litre hacimli benzinli motor ve 4 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılmıştı. 106 beygir güç, 151 Nm tork üretebilen motor hem gücünü hem de torkunu yüksek devirlerde üretebildiğinden süratiniz yükseldikçe baş ağrınız da artıyor. Yüksek süratte motor devrinin çok yükselmesinin bir diğer nedeni de sadece 4 ileri vitesi bulunan otomatik şanzıman. 4. viteste motor 3000 d/d çevirirken 110 km/s sürat yapabilen otomobilin göstergesi 185 km/s'i gösterdiğinde motor devri 5000 d/d'yı geçiyor. Bütün bu yüksek devirler süratli kullanımda aşırı yakıt tüketimi olarak size geri dönüyor. Şanzımanın garip bulduğum bir özelliği de otomatikleştirilmiş manüel şanzımanlarda olduğu gibi ilk kalkışlarda gaz pedalına geç cevap vermesi. Otomatik şazımanla donatılmış turbo beslemeli araçlarda, motorun, ilk hareketi sağlayabilecek yeterli torku üretebilecek devire çıkabilmesi için bu tip bir gecikme bulunsa da atmosferik beslemeye sahip bir motorda bu tepkiyi görmek şaşırtıcı. Manüel kullanıma da izin veren şanzımanın vites kolu Laguna modellerininkiyle aynı tasarıma sahip. Aracını sürekli şehiriçi trafiğinde kullanan sürücülere hitap eden bu şanzıman seçeneğini diğer durumlarda almak pek mantıklı değil. Manüel şanzımanlı modellerde sunulan 6 ileri vitesli şanzıman Mégane ve Mégane Coupé modellerinden tanıdığımız ünitenin ta kendisi. Gerek tüketim gerek ses değerlerini düşürmek konusunda bu şanzıman çok daha başarılı. Bunların dışında Türkiye'de satılmayan 2 litre hacimli motorda sürekli değişken oranlı şanzıman (CVT) sunulurken yakında üretimine başlanacak olan 110 beygir gücündeki turbo Diesel motorla birlikte DCT adlı çift kavramalı şanzıman seçeneği sunulacak. Bu arada aracı kullandığım 114 km boyunca otoban ve şehir trafiği de dahil birçok yol koşulunda bulundum ve ortalama yakıt tüketimim 8.6 l/100 km olarak gerçekleşti. Performansı çok iç açıcı olmayan otomobilin tüketimi, ağırlık ve eski teknolojili otomatik şanzımanı da düşünürsek çok yüksek değil.

Şimdi gelelim iç mekana; Konsol ve göstergeleri Mégane modellerinde kullanılanlarla aynı olan Fluence'ın kabin ergonomisinde bir sorun yok. Orta konsoldaki düğmelerden kumanda edilebilmesi biraz alışkanlık isteyen radyo direksiyonun arkasından da kontrol edilebiliyor. Bu arada aracımda bulunan ve 2250 TL ekstra ücretle sunulan "Lüks Paket", 16 inç çaplı jantların yanında otomatik yanan farlar, yağmur sensörü, çift bölgeli elektronik klima ve soğutmalı torpido gözü gibi yararlı donanımları da beraberinde getiriyor. Elektronik klimanın kumandalarında sorun bulunmazken düğmelerin malzeme kalitesi göz kamaştırıyor. Daha önce de belirttiğim gibi iç mekanı oldukça geniş olan otomobil küçük gözler konunda da cömert. Ön koltuklar arasında bulunan kol dayama yerinin altında büyük bir alan bulunurken arka kol dayanağının ön kısmında da içecek koymak için alan bulunuyor. Ön koltukların arkasında bulunan cepler ve arka kapılarda da eşya gözü olması olumlu özellikler olsa da Privilège donanımında giriş kartı, motor çalıştırma düğmesi ve çakmağın bulunduğu alanın (Radyonun hemen altında kalan alan) alt donanım versiyonlarında doldurulması hoş olmamış. Bu uygulama yerine, içerisine cep telefonu, KGS kartı ve cüzdan gibi küçük eşyaların koyulabileceği bir boşluk yapılsaymış daha iyi olurmuş. Bu kısmın da altında bulunan boşlukta MP3 Player girişleri bulunuyor, fakat bu girişlerin arasında USB olmaması şaşırtıcı.

Expression donanım seçeneğinden itibaren standart olarak sunulan açık renkli döşemeler iç mekanı daha da büyük gösteriyor. Arka kısımda sunulan güneş perdeleriyse hem yan camlarda hem de arka camda görev yapıyorlar fakat üç perdenin de büyüklüğü camları tamamen örtmeye yetmiyor. Bunun dışında konfor problemi bulunmayan otomobilin koltukları yan destek sunmakta çok başarılı olmasalar da tipik Fransız konforunu rahatlıkla sunuyorlar. Aracın süspansiyon konforu ise beni şaşırttı. Daha önce test ettiğim Laguna Coupé'nin süspansiyonu kadar sert bir sistemle donatılan Fluence'ın yol tutuşu bu sayede ortalamaların üzerinde. Konfor konusundaysa 60 yanaklı lastikler yardıma yetişiyor ve yolcuların bozuk yollarda hırpalanmasını önlüyor.

Standart donanımında sis farları, yan aynalara entegre sinyal lambaları, elektrikli, katlanabilir, gövde renkli ve ısıtmalı yan aynalar, sürücü, yolcu, perde ve yan hava yastıkları, hareket halinde kapıları otomatik kitleme sistemi, sertliğini sürate göre ayarlayan hidrolik direksiyon sistemi, yol bilgisayarı, manüel klima, iki parça halinde katlanabilen arka koltuklar, elektrikli ön ve arka camlar, arka park sensörleri, CD ve MP3 çalabilen, Bluetooth bağlantılı radyo ile arka cam ve arka kapı camları için güneşlikler sunulan otomobilin Expression donanımlı ve otomatik şanzımanlı modelinin fiyatı 40200 TL. Lüks paketi 2250 Tl farkla alınabilirken elektrikli açılır tavan opsiyonu için 1500 TL istenmekte. Otomobilin manüel şanzımana ve 110 beygir güç üretebilen motora sahip olan versiyonunun başlangıç fiyatıysa 38700 TL.

Testi kısaca özetleyecek olursak Fluence'ın sedan seven ülkemiz için önemli bir otomobil olduğunu söyleyebilirim. Özellikle sınıfını aşan büyüklüğü ve her alanda sunduğu geniş hacim tüketiciyi kendisine yönlendirecekmiş gibi görünüyor. Renault mühendislerinin büyüklüğe ve donanım zenginliğine oynamaları isabetli bir karar olmuş zira otomobilin bu motor-şanzıman ikilisiyle yüksek performans beklentilerini karşılaması zor.

Fluence testinin geniş fotoğraf arşivine buradan ulaşabilirsiniz. Ayrıca Frankfurt otomobil fuarında yapılan ilk tanıtımın haberi için buraya, Bursa'da yapılan tanıtımın haberi için de buraya tıklayabilirsiniz.

Riich X1


Çin merkezli üretici Chery'nin alt markalarından birisi olan Riich, küçük SUV modeli X1'i tanıttı.

3.86 metre boyu, 1.62 metre eni ve yuvarlak hatlı tasarımıyla isim kardeşi BMW X1'den oldukça farklı görünen bir araç olan Riich X1 daha çok yükseltilmiş minik bir station wagon gibi duruyor.

Araçta kullanılan 1.3 litre hacimli motor 82 beygir güç, 114 Nm tork üretiyor.

Audi A3 2.0 TDI


Audi, 1.4 TFSI ve 1.6 TDI motorlarında kullanmaya başladığı Start&Stop teknolojisini 2.0 TDI motor seçeneğinde de sunmaya başladı.

Fren enerjisini geri kazanma sistemi ve daha az enerji tüketen hidrolik direksiyonla birlikte üç kapılı modelin 100 km mesafedeki ortalama mazot tüketimi 4.4 litreye düşmüş.

Kilometre başına 115 gram CO2 salınımı yapan otomobilin maksimum süratinde 7 km/s'lik bir artış olurken 0-100 km/s hızlanması 0.5 saniye çabuklaşmış.

Mitsubishi Outlander GT


Lancer ve Colt modelinin ardından Mitsubishi'nin yeni yüzüne sahip olan Outlander ailesine sportif kardeş GT katıldı.

Standart modellere göre daha alçak bir süspansiyon sistemine sahip olan araçta daha çok krom kaplama kullanılırken 19 inç çaplı jantlar standart donanımda.

Makyaj öncesi 220 beygir güç üreten 3 litre hacimli v6 motorunun gücü 230 beygire yükselirken direksiyon arkasında bulunan kulakçıklar 6 ileri vitesli otomatik şanzımanı manüel olarak kullanmak isteyenler için düşünülmüş. Aracın aktif ön diferansiyel kontrolüne sahip aktarma sistemiyse Lancer Evolution X'dan alınmış.

Araçta sportifliğin yanında lüks donanımlar da bulunmakta. Bunlardan biri koltuklar ve kapı içleriyle birlikte ön konsolu da kaplayan deri döşeme.

mcchip-dkr Porsche Panamera Turbo


Lumma, speedART ve 9ff ardından bir başka Alman modifikasyon firması daha Porsche'nin Panamera Turbo modelini güçlendirmek için elleri sıvadı.

22 inç çaplı jantlar dışında görünüşünde bir değişiklik olmayan otomobilde bulunan 4.8 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip v8 motor 550 beygir güç üretebilir hale getirilmiş. Standart model bazında geliştirilen versiyon 775 Nm tork üretebilirken Chrono Pack sahibi modelleri temel alan araçların maksimum tork değeri 845 Nm'yi buluyor.

Şayet jantları Continental marka lastiklerle almak istiyorsanız sizden istenecek olan miktar 7969 Euro. Lastik olarak Dunlop tercih edilirse fiyat 8089 Euro seviyesine çıkıyor.

mcchip-dkr Ford Focus RS


Wolf Racing ve Loder1899 tarafından güçleri 360 beygire kadar çıkarılmış Focus RS modelleri tüketiciye zaten sunulmaktaydı. Bu gücün yeterli derecede yüksek olmadığını düşünen Almanya merkezli modifikasyon şirketi mcchip-dkr aracı daha da güçlendirdi.

Dışarıdan bakıldığında sadece yenilenen egzoz sisteminin daha geniş çıkışlarıyla tanınabilen otomobilin turbo beslemeye sahip 2.5 litre hacimli motoru 401 beygir güç, 612 Nm tork üretebiliyor. 4499 Euro karşılığında yapılan bu modifikasyon sonrasında aracın maksimum sürati 278 km/s'e yükseliyor.

Şayet bu otomobil sizin için aşırı güçlüyse firma 799 Euro karşılığında 345 beygir gücünde bir versiyon daha sunuyor. 520 Nm tork üretebilen otomobilin maksimum sürati 271 km/s.

16 Kasım 2009 Pazartesi

Savage Rivale Roadyacht GTS


İşte yavaş yavaş geride bıraktığımız 2009 yılının en ilginç konseptlerinden birisi. Emile Pop ve Justin de Boer adlı iki öğrenci tarafından tasarlanan otomobil metal tavana ve dört kapıya sahip bir cabriolet.

Keskin hatlı tasarımı oldukça iddialı duran otomobilin dört kapısı da yukarıya doğru açılmakta. Tavanı yaklaşık 20 saniyede açılabilen otomobilin 19 inç çaplı jantları, içlerinde güçlü fren sistemini gizliyor. Önde 380, arkada 355 mm çaplı disklerle donatılmış olan sistemde görev yapan kaliperler önde 8, arkadaysa 4 pistonlu.

Chevrolet Corvette ZR1 modelinden alınan ve 670 beygir güç, 730 Nm tork üretebilen kompresör beslemeli, 6.2 litre hacimli v8 motor, ağırlığı 1280 kg olarak açıklanan otomobili 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaştırırken 330 km/s maksimum sürate izin veriyor.

Üretimine başlamak için sponsor aranan otomobilin fiyatının Avrupa'da 260000 Euro seviyesinden başlaması planlanıyor.

Fiat Doblò


İşte Fiat'ın ülkemizde ürettiği hafif ticari/binek aracı Doblò'nun ikinci nesil modeli.

Eskisine oranla binek bir araca daha çok benzemiş olan otomobilin hatlarındaki yumuşama gözden kaçmıyor. Ön kısmı Fiat'ın diğer binek modellerine benzerken büyük bir cam yüzeye sahip arka kısım Fiorino'yu hatırlatıyor.

İlk etapta bir benzinli ve üç Diesel motor seçeneğine sahip olacak olan aracın benzinli motoru 95 beygir güç üretirken Diesel seçenekler 90, 105 ve 135 beygir gücündeler. Sıkıştırılmış doğalgazla (CNG) çalışan bir modeli ileriki yıllarda piyasaya çıkacak olan aracın otomatikleştirilmiş manüel şanzımanlı bir modeli de 1.25 litre hacimli turbo Diesel motorla birlikte sunulacak.

Bütün motor seçeneklerinde Start&Stop otomatiği bulunan aracın Cargo versiyonunda ilk etapta iki değişik aks mesafesi ve iki değişik tavan yüksekliği sunulacak.