17 Ekim 2009 Cumartesi

Ford Fiesta R2


Ford, yarış dünyasında Fiesta RS'in yerini alacak olan R2'yi tanıttı.

Fiesta 1.6 Sport temelleri üzerine geliştirilen otomobil, vergiler hariç 23000 Euro fiyata M-Sport adlı versiyonu sunuyor. 5 ileri vitesli sıralı şanzıman, pistonlar ve kam mili gibi parçaları içeren bir motor kiti, 16 inç çaplı jantlar (toprak parkurlar için 15 inç), roll-bar ve Focus'tan alınan fren sistemi ve Kuga'dan alınan direksiyon elemanları aracın standart donanımında sunuluyor. Otomobilde ayrıca seviyesi ve sertliği ayarlanabilen ön süspansiyon sistemi de bulunuyor.

Vergiler hariç 42000 Euro fiyat ödeyen müşterilerse otomobili yarışmaya hazır bir şekilde alıyorlar. Bu konfigürasyonda aracın 1.6 litre hacimli motoru 163 beygir güç, 182 Nm tork üretebiliyor. Otomobilin ağırlığıysa 1030 kg.

Teslimattan önce pist yarışlarına göre de ayarlanabilen otomobil 95 veya 98 oktan benzine uygun bir şekile getirilebiliyor. Hatta istenirse Ford, otomobili biyoetanolle çalışabilir duruma getirebiliyor.

16 Ekim 2009 Cuma

Jeep Wrangler Overland


2009 SEMA Show'a iyi hazırlanan Jeep, kamp tutkunu olan müşterilerini unutmadığını Wrangler Overland konseptiyle gösteriyor.

Yerden yüksekliği 2.5 inç (6.35 cm) artırılmış bir Wrangler olan Overland 17 inç çaplı çelik jantlara ve 35 inç çaplı kış/off-road lastiklere sahip.

Derin su geçişleri için şnorkele sahip olan aracın motorunun daha rahat soğuması için kaputa ekstra ızgaralar eklenmiş.

Overland'in en ilginç yanıysa tavanına kurabileceğiniz iki kişilik çadır. Merdivenler yardımıyla içerisine girilebilen çadır sayesinde kamp sırasında sizi rahatsız edebilecek hayvanların sayısı azalırken yer yokluğu nedeniyle çadır kuramamak gibi bir sorun da tarihe karışıyor.

Mégane Renaultsport 250


Renault, Eylül ayında İngiltere'de piyasaya süreceği Mégane RS modelini tanıtmıştı. Ekim ayındaysa aracın detaylarını açıklayan Renault, otomobilin 2010 Ocak ayından itibaren teslim edileceğini ve başlangıç fiyatının 21995 Sterlin olduğunu duyurdu.

Sahip olduğu 250 beygir gücündeki motor yardımıyla 0'dan 100 km/s sürate 6.1 saniyede ulaşabilen otomobil bu işi yaparken yeni bir diferansiyel ve kalkış sisteminden de yardım alıyor.

Standart olarak 18 inç çaplı jantlarla gelen otomobilin 19 inç çaplı jantları opsiyonel olarak sunulmakta. Brembo marka fren sisteminde görev yapan 340 ve 290 mm çaplı diskler aracın yüksek duruş performansını garantiliyor.

100 km mesafede ortalama yakıt tüketimi 7 litre olarak açıklanan otomobilin kilometre başına yaptığı CO2 salınım miktarıysa 195 gram.

Aracın iç mekanı genel olarak standart Mégane Coupé modeliyle aynı olsa da "R.S." logolu koltukların ekstra yan destekleri gözden kaçmıyor. Ayrıca daha önceki makalemde belirttiğim gibi araç Recaro yarış koltuklarıyla da alınabiliyor.

Ön ve arka park yardımcısı, viraj içlerini aydınlatabilen Bi-xenon farları ve LED teknolojili gündüz farları standart olarak sunulan otomobilde panoramik cam tavan opsiyonel olarak alınabilmekte.

Nissan Fairlady Z 40th Anniversary


Nissan, Avrupa'da 370Z adıyla tanınan modeli Fairlady Z'nin sınırlı üretim bir versiyonunu tanıttı. Nissan'ın, Z serisi araçlarının 40. yıldönümünü kutlama amacıyla piyasaya süreceği otomobil satışa sunulduğu günden başlayarak 365 gün boyunca üretilecek.

3.7 litre hacimli v6 motorunda bir değişiklik yapılmayan otomobilin farklı olması sadece görsel öğeler sayesinde mümkün olmuş. Bu modele özel koyu gri renk ve 19 inç çaplı koyu füme jantlar kırmızı fren kaliperlerini ortaya çıkaran bir renk kombinasyonu yaratmış.

Otomobilin içerisine girdiğimizde kırmızı deri kaplama dikkat çekerken koltukların üzerindeki "40th Anniversary" yazısı ve kabinde bulunan bütün deri yüzeyler için kullanılmış kırmızı dikişler bu modele özel donanımlar arasında yerlerini almış.

İlk olarak Fairlady Z adıyla Japonya'da piyasaya sürülecek olan otomobil 2010 yılının ilkbaharında A.B.D.'de satılmaya başlanacak.

Dodge Challenger 1320


SEMA Show 2009 bu sene de renkli geçecek gibi. Mopar'ın skeçlerini dağıttığı Challenger 1320 modeli fuarı şenlendirecek üretime hazır otomobillerden sadece biri.

"Drag Pack" adlı yarış paketinin yollara uygun bir versiyonuyla donatılmış olan 1320'de siyah jantlar, karbon fiberden üretilen siyah motor kaputu ve yine karbon fiber ön ızgara dikkat çeken detaylar arasında.

İsmini Drag pistinin çeyrek millik uzunluğunun foot birimiyle yazılmasından alan otomobil 7 litre hacimli bir v8 motora sahip. 556 beygir güç, 730 Nm tork üretebilen motor, yanlarda bulunan ekstra egzoz çıkışları yarışlar sırasında açıldığında kulakları sağır edici bir şekilde kükrüyor.

Toyota Auris


Toyota, Auris'in Japonya'da üretilen modellerini makyajladı.

Tamponları, ön ızgarası, motor kaputu, farları ve stopları makyajlanan otomobilin 1.8 litre hacimli motoru da elden geçirilerek daha tutumlu olması sağlanmış.

Otomobilin donanım seviyelerinde de iyileştirmeye giden Toyota, yeni jant, döşeme kumaşı ve opsiyonlarla Auris'i daha alımlı bir hale getirmeye çalışmış.

Gemballa GT 750 Aero 3 Sport Exclusive


Porsche modelleri üzerine uzmanlaşmış Alman modifikasyon firması Gemballa, Cayenne Turbo temelli modellerine bir yenisini ekledi.

İlk bakışta dikkatleri üzerine çeken bir araç olan GT 750, Aero 3 paketiyle yeni gövde aksesuarlarına kavuşmuş. Ön ve arka tamponları yenilenen SUV daha büyük bir arka spoilerle donatılmış. Motor kaputunda artık hava yarıkları bulunan aracın marşpiyeleri değişirken artan iz genişliğini karşılamak için çamurluklar da genişletilmiş. 23 inç çaplı jantlarla sunulan araç istenirse özel inci beyazı rengine boyanabiliyor.

İç mekanda yenilenen direksiyon simidi dikkat çekerken orta konsolun üzerine ve ön koltukların arkasına yerleştirilen ekranlar yolcuların sıkılmaması için birebir donanımlar. Dört adet tekli koltuğu bulunan aracın arka koltuklarının arasında küçük bir buzdolabı bulunuyor.

Aracın etkileyici teknik verilerine gelecek olursak 4.8 litre hacme ve çift turbo beslemeye sahip v8 motorun artık 750 beygir güç, 1050 Nm tork üretebildiğini görüyoruz. Bu güçle birlikte otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması sadece 4.4 saniye sürerken maksimum sürat 300 km/s'i buluyor.

Tata Indigo Manza


Tata, Indigo modelinin yeni bir sedan versiyonunu tanıttı.

Güncel Indigo'nun yerine geçmeyecek olan model, Hindistan merkezli üreticinin en büyük sedan modeli konumunda. 4.4 metre boya sahip olan otomobil Aqua, Aura, Aura ABS ve Aura + adlı dört donanım seçeneğiyle piyasaya sürülecek.

Aracın her iki motorunu da Fiat modellerinden tanıyoruz; Benzinli motor 1.4 litre hacimli ve 90 beygir güç üretebilirken turbo Diesel motor 1.2 litre hacimli ve yine 90 beygir gücünde.

Mitsuoka ViewT


Japonların gerçekten ilginç hobileri bulunuyor. Retro tasarım şu sıralar otomobil dünyasında oldukça popüler fakat Japon üretici Mitsuoka bu işi daha da ileri götürmek istiyormuş gibi görünüyor.

2009 Tokyo otomobil fuarında sergilenecek olan makyajlı ViewT modeli aslında Jaguar MK II görünümlü bir Nissan Micra'dan başka bir şey değil. 2010 yılı için farları makyajlanan otomobil Japonya'da yürürlüğe giren yeni güvenlik regülasyonlarına uygunluk için yenilenmiş bir tampona da sahip.

İç mekanı, platformunu paylaştığı Micra ile aynı olan otomobilde deri koltuk ve ahşap görünümlü kaplama gibi opsiyonlar sunulmakta.

Motor seçeneklerinin tamamı benzinli olan araçta 1.2, 1.4 ve 1.5 litre hacimli üniteler sırasıyla 90, 97 ve 109 beygir güç üretebiliyorlar. İlk iki motor seçeneği 4, diğeriyse 5 kademeli otomatik şanzımanla sunulmakta.

15 Ekim 2009 Perşembe

Lanci Delta Ecochic


İtalyan üretici Lancia, çift yakıtla çalışabilen Delta modeli Ecochic'i tanıttı.

Yakıt olarak benzin ve LPG kullanabilen otomobil bu sayede 1413 km menzile sahip. Kilometre başına CO2 salınımı 134 gram olan otomobil Avrupa'da 23700 Euro'dan başlayan fiyatlarla alıcı bekliyor.

1.4 litre hacimli T-Jet motoru 120 beygir güç üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 9.8 saniyede ulaşırken maksimum sürati 195 km/s olarak açıklandı.

Blog Action Day 2009


Evet sevgili okuyucular bugün 15 Ekim "Blog Action Day", yani her yıl, gönüllü Blog yazarları tarafından Dünyamızın bir sorununa dikkat çekildiği gün. Bu sene konu küresel iklim değişimi.

İklim değişimleri Dünya'nın doğal deviniminin bir parçası olsalar da özellikle son 50 yıldır yaşadığımız değişimler insanlar tarafından aşırı hızlandırılmış şekilde meydana gelmeleriyle tehlike çanlarını çaldırıyorlar. Meydana gelen olayların temelindeyse atmosferik koşulların insanlar tarafından doğal olmayan yollarla değiştirilmesi yatıyor. Konu atmosferdeki değişimler olduğunda akla gelen ilk suçlular gazlar olduğundan öncelikli olarak bu konu üzerine eğilmemiz gerekiyor.

Bildiğiniz veya tahmin ettiğiniz üzere otomobillerin büyük çoğunluğu içten yanmalı motorlara sahipler. Bu motorlar petrol bazlı yakıtlarını hava ile yaktıktan sonra geriye kalan gazların büyük kısmı sağlığa ve atmosfere zararlı oluyor. Bu sorunu ortadan kaldırmak için her geçen gün daha homojen yanma sağlayan motorlar üzerinde çalışılıyor ve katalitik konvertör teknolojileri gün geçtikçe gelişiyor olsa da emisyon değerlerini sıfıra indirmek petrol bazlı yakıtlarla henüz mümkün görünmüyor. Bu nedenle kolları sıvayan otomotiv endüstrisi hibrit ve alternatif yakıtlı motor teknolojilerine büyük Ar-Ge bütçeleri ayırmaya başladı. Son yıllarda düzenlenen fuarlarda tanıtılan konseptlerin ciddi bir kısmını hibrit ve alternatif yakıt kullanan motorlara sahip araçların oluşturması harcanan paranın meyvelerini yavaş yavaş vermeye başladığını gösteriyor.

Endüstri üzerine düşen görevi yapsa da ülke yönetimleri de bu olaya seyirci kalmak istemiyor. A.B.D.'de hibrit araç alanlara ciddi vergi yardımı yapılırken Avrupa'da otomobillerden alınan vergiler doğrudan veya dolaylı olarak egzoz emisyon değerlerine bağlanmaya başlandı. Bu şekilde az emisyona sahip modeller son kullanıcı için alınması daha cazip bir hale getiriliyorlar. Birçok uygulamayı onyıllarca geriden takip etmeye alışmış olan ülkemiz içinse bunu söylemek çok zor. Otomobil vergilerinin hala motor hacmi üzerinden alındığı ülkemizde elektrikli motora sahip bir otomobilin nasıl vergilendirileceği bile belli değil. Motor teknolojilerinden dolayı giriş fiyatları yüksek olan Toyota Prius gibi araçlara bir de çevreye duyarlılığıyla orantısız vergiler yüklenince bu araçları almak pek mantıklı olmuyor. Ayrıca gelişmiş ülkelerde tersi yapılan "Eski otomobillerden daha az vergi alma" olayı da insanların yeni teknolojilerle çok geç tanışmasına neden oluyor.

Dünya üzerinde otomobillere yönelik birçok emisyon standardı bulunuyor. Bunların en sıkıları Japonya ile A.B.D.'nin California eyaletinde bulunanlar olsa da bizi daha yakından ilgilendiren Avrupa emisyon standartlarına bir göz atalım: Ticari araçlar için 1988 yılında Euro 0 olarak yürürlüğe giren emisyon standartları otomobiller için 1992 yılından itibaren Euro 1 adıyla kullanılmaya başlandı. Şu anda yürürlükte olan Euro 5 ise 90'lı yılların başından bu yana bu konuda ne kadar ileri gidildiğini göstermekte. Örneklerle açıklamak gerekirse Diesel motorlu araçlar için Euro 5'te izin verilen Co salınım miktarı Euro 1'de izin verilenin beşte birinden daha az. 2000 yılında, Euro 3 ile birlikte kategorisi açılan Nitrojen Oksit (NOx) değerlerindeyse Euro 5 için neredeyse %65 oranında azaltılmış. İnsan sağlığını doğrudan etkileme riski olan Partiküller için koyulan kurallar daha da sert. 1992'den 2009 yılına kadar bu maddeler için izin verilen maksimum salınım miktarı 30'da 1'ine düşmüş.

Ülkelerin koyduğu sınırlamalar bununla da bitmiyor. A.B.D. şu sıralar otomobil üreticilerinin filolarında bulunan otomobillerin ortalama salınım değerlerini sınırlamayı tartışıyor. Avrupa'da ise 2014 yılında yürürlüğe girecek olan Euro 6 normları şimdiden belirleniyor. Bütün bu gelişmelerin ışığında Kia'dan Peugeot'ya, Mercedes'ten Infiniti'ye kadar birçok otomobil üreticisi zararlı gaz salınımını minimuma indirebilecek ve hatta tamamen ortadan kaldırabilecek modelleri art arda tanıtıyorlar. Umalım ki Türkiye'de de çevre bilinci yakın gelecekte gelişmiş ülkelerdeki seviyeye ulaşabilsin.

14 Ekim 2009 Çarşamba

Bugatti'nin Çin Atağı


Bugatti, Çin'in başkenti Pekin'de galeri açtı.

Haberin bu kısmı birçoğunuza ilginç gelmeyecektir fakat bu satış yeri, üreticinin Fransa dışında açtığı ilk resmi galerisi.

Birleşik Arap Emirlikleri, A.B.D. ve Monaco gibi ülkeler dururken bu şekilde bir atılım yapmak Bugatti'nin uzun vadede bu ülke ve çevresinde gördüğü potansiyeli gösteriyor.

Planların uzun vade için yapıldığının bir kanıtıysa Dünya'nın en kalabalık ülkesinde 2010 yılında sadece 2 adet Veyron satma hedefi konması ile gösterilebilir.

13 Ekim 2009 Salı

Manhart BMW M3 T V10


BMW M3'ün station wagon versiyonu Touring'in bulunmamasına üzülen insanlar için Almanya merkezli modifikasyon firması Manhart Tuning'in iyi bir haberi var.

Aslına bakarsanız M5 Touring'in kendilerine çok büyük geldiğini düşünenler için de güzel bir araç olabilecek olan M3 T V10'da M5'ten alınıp modifiye edilmiş olan 5 litre hacimli v10 motor görev yapıyor. Motor elektroniğinin yenilenmesinin ardından yeni katalitik konvertörlere ve yepyeni bir paslanmaz çelik egzoz sistemine kavuşan otomobil 550 beygir gücünde.

20 inç çaplı jantlarıyla etkileyici bir görünüm sunan aracın fren sistemi de yenilenmiş. Önde 380 mm çaplı disklerin ve 6 pistonlu kaliperlerin görev yaptığı sistemde arka diskler 355 mm çaplı ve 4 pistonlu kaliperler tarafından kontrol ediliyorlar.

Ayarlanabilir süspansiyon sistemine de sahip olan otomobilin iç mekanında genel olarak sadelik hakim. Yarış koltukları, üzerinde vites değişim zaman göstergeleri bulunan direksiyon simidi ve tavanda bile kullanılan Alkantara dışında kabinin görüntüsü standart bir M3'ün kabininden pek farklı değil.

G-metre, hızlanma zaman sayacı ve çeyrek mil zamanını ölçmeye yarayan aletler gibi ilginç elektronik donanımlara sahip olan otomobilin tanıdık 4 çıkışlı egzoz sisteminde 86 mm çaplı çıkışlar kullanılmış.

Motoru gibi M5 modelinden alınan 7 ileri vitesli sıralı şanzımanla (SMG) donatılmış olan otomobilde kilitli diferansiyel de bulunuyor. Sahip olduğu bütün bu özellikler, boş ağırlığı 1650 kg olan station wagon'u 0'dan 100 km/s sürate 4.3 saniyede ulaştırırken 324 km/s maksimum sürati mümkün kılıyor.

Bu otomobile sahip olmaya niyetli kişiler için fiyatının Almanya'da, vergiler hariç 120000 Euro seviyesinden başladığını da belirteyim.

Senner Nissan 370Z


Almanya merkezli modifikasyon firması Senner Tuning, Nissan 370Z temelli modelini tanıttı.

Renkleri ve şekilleri müşterinin isteğine göre değişen 20 inç çaplı jantlarla donatılmış olan otomobilin gövdesi için abartısız bir aerodinamik kit sunuluyor. Karbon fiber parçalara sahip olan kitle birlikte daha alçak bir süspansiyon sistemi de alınabiliyor. Firma, aynı zamanda 2.990 Euro karşılığında aracın kapılarını yukarıya doğru açılabilir bir şekilde modifiye edebiliyor.

İç mekan tasarımında bir değişiklik yapılmayan aracın kokpit ve göstergeleri çevresinde bolca karbon fiber kullanılmış.

Otomobilin motor kaputunun altındaki yeniliklerse yeni hava filtreleri, elektronik kontrol ünitesi yenilenmesi ve paslanmaz çelik egzoz sisteminden oluşuyor. 101 mm çaplı çift egzoz çıkışıyla donatılan otomobilin 3.7 litre hacimli v6 motoru 365 beygir güç, 400 Nm tork üretebilmekte.

Suzusho Supasse V


Japonya merkezli kit car üreticisi Suzusho, 2009 Tokyo otomobil fuarında küçük bir coupé modeli tanıtacağını açıkladı.

Yuvarlak hatlı tasarımıyla dikkat çeken otomobilin kapılarının açılma şekli Ferrari Enzo'yu andırmakta. Yapısında kullanılan hafif malzemeler ve donanımının çok zengin olmaması sayesinde ağırlığı 850 kg'da tutulabilen otomobil, asıl işi Lotus Seven replikaları satmak olan şirketin bu otomobilden öğrendiği çok şey olduğunu gösteriyor.

Ortadan motorlu olan otomobilin kaputunun altında görev yapan Mazda motoru 2.3 litre hacimli ve turbo beslemeye sahip. 272 beygir güç üretebilen motor aracın ağırlık/güç oranını 3.1 kg/hp seviyesine getiriyor.

Lamborghini LP 640 JB-R


Almanya merkezli modifikasyon şirketi JB Car Design Lamborghini Murciélago LP 640 temelleri üzerine geliştirdiği otomobili LP 640 JB-R'ı tanıttı.

İki etaplı bir modifikasyon çalışması olan otomobilde ilk etapta motor gücü 714 beygire yükselirken ikinci etap istenirse 750 beygirlik güç elde ediliyor. 370 km/s maksimum sürate sahip olan otomobilde 20 inç çaplı jantlar kullanılmış.

Otomobil için sunulan en özel şeyse gövde rengi. "Blood to Black Diamond" yani "Kandan Siyah Elmasa" şeklinde isimlendirilen özel boyanın kilosu 280 Euro değerinde ve Dünya çapında üretimi 911 kiloyla sınırlandırmış.

Resimde görülen ve 2008 model olan şov aracı 9000 km yapmış bir şekilde 355000 Euro gibi bir fiyata alıcı beklerken otomobilin yeni modellerinin fiyatı 500000 Euro olacak.

Lexus LS460


Lexus LS serisinin benzinli motorla donatılmış olan modeli LS460'ı hafif bir makyaj operasyonuna soktu.

Dış görünüşünde, ancak dikkatli gözler tarafından fark edilebilecek yenilenmiş ön ızgara, tamponlar, marşpiyeler ve farlar bulunurken iç mekanda tasarım olarak bir yenilik bulunmuyor.

Lexus markasından beklendiği gibi aracın elektronik donanımında önemli yenilikler var. Kaza önleme sistemi artık yayaları da kapsarken SCLE (Safety Connect Lexus Enform) adlı sistem araç içerisindeki bütün mültimedya sistemlerinin bir arada kullanılabilmesini sağlıyor.

Araçta sunulan en büyük yenilikse bir spor paket olarak karşımıza çıkıyor. 19 inç çaplı, BBS marka jantları, alçaltılmış ve sertleştirilmiş süspansiyonu, daha büyük marşpiyeleri, Brembo marka frenleri ve iki spoileriyle dikkat çeken aracın içerisinde de sportif koltuklar ve yeni bir deri döşeme dikkat çekiyor.

12 Ekim 2009 Pazartesi

B&B Audi Q7


Alman modifikasyon firması B&B, Audi Q7 için sunduğu modifikasyon seçeneklerini zenginleştirdi.

6 litre hacimli v12 TDI motor için sunulan kitle birlikte araç 595 beygir güç, 1270 Nm tork üretebilir hale geliyor.

4.2 litre hacimli v8 TDI motorunsa iki yeni versiyonu tanıtıldı. İlk versiyon 375 beygir güç, 850 Nm tork sunarken ikincisi 400 beygir güç ve 900 Nm tork sunmakta.

Çapları 20 ile 23 inç arasında değişen jantlarla donatılabilen araçların tamponları ve marşpiyeleri değiştirilirken genişlikleri de artırılmış.

11 Ekim 2009 Pazar

Mitsubishi Lancer Evolution X


Mitsubishi, iki yıldır üretimde olan Lancer Evolution X modelinin detaylarında küçük oynamalar yaptı.

2009 Tokyo otomobil fuarında tanıtıldıktan sonra ilk olarak Japonya'da piyasaya sürülecek olan otomobilde mekanik anlamda bir yenilik bulunmamakta.

Aracın dış görünümündeki tek yenilik dışarıya doğru küçük bir bombeye sahip marşpiyeler olurken motor kaputu altındaki yenilik motor üst kapağının artık plastikten üretilmesi. Bu sayede üretim maliyetini düşüren Mitsubishi ayrıca aracı 1.5 kg hafifletmiş oluyor.

İç mekana geçildiğinde devir ve hız göstergesi arasında bulunan yol bilgisayarının artık renkli ekrana sahip olduğu görülüyor. Ayrıca kalite hissinin artması için klima kontrollerinin etrafı krom çerçevelerle çevrelenmiş.

Subaru Exiga 2.0 GT tuned by STI


Subaru, 7 kişilik oturma kapasitesi sunan modeli Exiga'nın STI soslu versiyonunu 2009 Tokyo otomobil fuarında tanıtacağını duyurdu.

Özel jantlar, yenilenmiş süspansiyon sistemi ve fazla dikkat çekmeyen bir aerodinamik pakete sahip olan otomobilin 2 litre hacimli motoru turbo besleme sayesinde 225 beygir güç üretebiliyor.

Sınırlı üretim bir model olan tuned by STI, diğer Subaru modelleri gibi dört tekerlekten çekiş sistemine sahip.