1 Eylül 2009 Salı

Vauxhall VXR8 Bathurst S


GM'in İngiltere şubesi Vauxhall, Avustralya'da Holden Commodore adıyla satılan otomobili İngiltere sınırları içerisine sokarken ciddi bir modifikasyon çalışması yapmayı ihmal etmemiş.

Fren sisteminde önde 6 arkadaysa 4 pistonlu kaliperler bulunan otomobilin süspansiyon sistemi de tamamen ayarlanabilir olan versiyonuyla değiştirilmiş.

6.2 litre hacimli v8 motorunu Chevrolet Corvette'ten alan araca Walkinshaw Performance 122 kompresör besleme uygulanmış. Sonuç etkileyici: 560 beygir güç, 715 Nm tork ve 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşan büyük bir sedan.

Paslanmaz çelik bi-mode egzoz aracın gücüne 10 beygir katarken normalde 92 dbA olarak ölçülen egzoz sesini bir düğmeye basarak 102 dbA değerine ulaştırmakta.

2 yorum:

  1. egzos sesinin artmasina sebeb olan dugme, power dugmesi, basildigi an panelde POWER yazisi cikiyor, arac 4 vites ise 3. vitese, 5 vites ise 4. vitese kitliyor sanzimani, boylece yuksek devirde calisdiriyor arabayi, motorda daha gurultulu calisiyor, daha cok araba gecerken yada araba cok yuklu iken yokus tirmanirken yada karavan, bot cekerken kullanilmasi gerekiyor, bu dugmenin devamli basili olarak kullanilmasi araca zarar vermiyor ama uzun yolda aracin daha cok benzin yakmasina sebeb oluyor, overdrive kullanim disi kaliyor. aracin 400 metreyi kat etme suresi 10 saniyenin altinda, on fren balatalari 6 pistonli, pbr bunlarin fren balatalarini uretiyor. Caliperlereki Piston sayisi arttikca balatanin genisligide iki katina cikdi, isi alisimi yuksek fren balatalari sadece on diskler icin 100 dolar civarinda, 3 piston olan eski modelleri icin 60 dolari bulmakda. aracin parcalari cok pahali diil, honda mazda gibi araclara kiyaslandimi, avustralya originli bir arac, ingiltere icin fiyati yuksek olucagini tahmin ediyorum, benzin sarfiyati sebebi ilede zenginlere hitap edicegi kanisindayim,

    YanıtlaSil
  2. aracdaki super chargerin markasi Eaton usa yapimi, superchargerli modellerde aracin motorunda daha buyuk injectorler mevcut, sanirim bosh marka, dusuk ve orta hizlarda araca extra guc ve ani hiz kazandiriyor, yuksek hizlarda pek bir etkisi yok, supercharger aracin motorunun inlet manifoldun ustune takili,(tam motorun ustunde) sonradan takilan superchargerlar gibi uyduruk gozukmuyor, maf yada mas sensor, air flow meter dan sonra i$lem yapiyor, buda tamamen bilgisayara bagli calismasina ve tam randiman vermesine yariyor, motorun bir pacasi olarak gorev yapiyor, sonradan takilmis gibi gozukmuyor, intercooler gerekmiyor sadece altina sogutucu install edilebiliyor, standart v8 motorun kulandigi motor kemerinin daha uzununu kullaniyor, After marketcilar bu superchargeri dugmeli istendigi zaman acilip istendigi zaman kapali olucak sekilde ayarliyabiliyorlar, aletin icinde bir clutch ekleniyor, standart bir motorun ustune sonrada eklenmesi cok zahmetli, ebayden satin alinip takmak isterseniz ayarlarini tutturmaniz bayagi bir zaman aliyor, en onemliside aracin bilgisayarini degisdirmeniz gerekiyor (ecu) en kucuk bir yanlislik yada hava kacirma kontrol panelinde yanan hata mesajlarina ve motorun ayar tutmamasina sebeb oluyor, bu superchargerin benzer modeli mercedes araclarda kullaniliyor. (Kompressor)

    YanıtlaSil